HNonline Evita Dia eRUN.sk Mediweb MAFRA Slovakia Predplatné Inzercia + viac
Strategie.sk
Strategie na Facebooku Strategie na Twitteri Strategie na LinkedIn

Toto sú najväčšie experimenty slovenských firiem

Zástupcovia agentúr a zadávateľov hovoria, aký experiment vyskúšali minulý rok.
Zdroj: 
red
A A A

Stratégie sa pýtali naprieč celou brandžou, aké experimenty vyskúšali v roku 2015 a ako sa im vyplatili. Pozrite si, kde zbierali skúsenosti sedemnásti marketingoví riaditelia a riaditelia rôznych agentúr a médií. 

 

 

 

 

František Toman

managing director, Istropolitana Ogilvy

S niekoľkými značkami sme sa pustili do segmentovanej komunikácie, ktorá je alternatívou k dnes už neplatnej a nevhodnej teórii integrovanej marketingovej komunikácie. A máme dobré výsledky.

 

 

 

Ingrid Janečková

vedúca marketingu a komunikácie, Mercedes-Benz Slovakia

V lete 2015 sme nepremysleným komentárom k jednému z našich príspevkov "nechtiac" spustili virál, ktorý na niekoľko dní vzbudil obrovský záujem naprieč Slovenskou a Českou republikou. Jeden z našich fanúšikov mal získať tisíc lajkov svojho komentáru pod našou fotkou, výmenou za čo sme my mali utopiť vozidlo z fotografie vo vode. To sa mu veľmi rýchlo podarilo a my sme boli tlačení k utopeniu vozidla Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, čo na niekoľko dní zmobilizovalo celé vedenie spoločnosti. Silná fanúšikovská vlna nás prinútila sa k tejto výzve postaviť zodpovedne a vozidlo skutočne hodiť do vody - aspoň na videu. Veľmi nás potešilo, že marketingoví profesionáli zhodnotili našu reakciu na túto situáciu pozitívne.

 

Igor Brossmann

majiteľ reklamnej agentúry, IGOR BROSSMANN

Aj v minulom roku sme pokračovali u nás v agentúre v experimente, ktorý náš klient označil ako veľmi netypický. Usilujeme sa, aby nás v agentúre nebolo viac ako 10.

 

 

 

 

Andrea Király

riaditeľka Odboru komunikácie ČSOB

V roku 2015 sa nám podarilo vytvoriť  inovačnú platformu pre mladých ambicióznych vedcov, s ktorými spolupracujeme pri testovaní našich riešení. Majú takto príležitosť spájať nadobudnuté vedecké poznatky s reálnou potrebou trhu.

 

 

Simona Mištíková

Managing Director DIVINO Juicy PR solutions

V rámci agentúry sme posilnili online oddelenie o ďalších členov. Silno podporujeme ich vzdelávanie, rozvoj v nových nástrojoch a trendoch. Špeciálne sme vytvorili tímy na prácu s blogermi a vlogermi. Obrovskú silu stále vidíme v štýle práce, ktorý sme zvolili, aby jednotliví členovia pracovali čo najviac vo svojom talente a vášni.

 

 

 

Eva Michálková, vedúca oddelenia výstavby euroAWK
Ponúkame klientom nové formáty, ako napr. cyklostojany, ktoré sú súčasťou našich outdoorových nosičov.

 

 

 

 

 

Petra Dudášová

Marketing manager ImageWell

Otestovali sme reakcie našich šéfov pripravené od nás, zamestnancov. Šéfovci dostali firemné vysvedčenie, v ktorom zamestnanci hodnotili niekoľko zaujímavých oblastí vo firme za minulý rok. Klasifikačným hodnotením bol symbol LIKE alebo DISLIKE. 

 

 

 

 

Ivana Semjanová

marketingová riaditeľka JOJ Group

Programovým experimentom bol seriál Svet podľa Evelyn – išlo skôr o nemainstreamový projekt, Evelyn ako herečka je známa z internetu užšej komunite ľudí, ktorá sa navyše nezhoduje so štandardnou cieľovkou televízií. Z našej strany išlo o experiment, pri ktorom sme si radi vyskúšali, ako zafunguje online postavička v televíznom svete.

 

 

 

 

Florian Skala

riaditeľ Centra reklamy skupiny Markíza

V roku 2015 sme uviedli na trh celý rad noviniek v televízii i na internete: balíčky tzv. floating sponsorships, virtuálne bannery počas živých športových podujatí, vylepšené verzie našich mobilných aplikácií, responzívny dizajn pre všetky naše webové stránky. Aj pre rok 2016 sme už uviedli na trh niekoľko inovácií, napríklad virtuálny product placement.

 

 

 

Juraj Šulík 

creative director Mayer/ McCann Erickson

Napríklad s Coca Colou sme vyskúšali prepojenie televízie a Instagramu a pozorne sledujeme aktivity tohto klienta na Snapchate. Zaujímavé výsledky prinieslo prepojenie konceptu Poštovej banky s jedným z najsledovanejších televíznych seriálov.

 

 

Beata Hudecová 

Main ideamaker, MW Promotion

Najzásadnejším agentúrnym experimentom je vytvorenie samostatného oddelenia iQ MW, ktoré je zamerané predovšetkým na oblasť omni-channel marketingu. 

 

 

 

René Parák

Riaditeľ korporátnej komunikácie O2

Koncom roka sme pristúpili k zásadnej zmene štruktúry firemných benefitov. Rozhodli sme sa zrušiť štandardizované výhody vo forme cafeteria systému a priniesť našim zamestnancom niečo, minimálne v slovenskom kontexte, úplne jedinečné. Zamestnanci O2 si môžu po novom napríklad užívať O2 Prázdniny, alebo inak povedané neobmedzený počet dní plateného voľna. Taktiež sme prakticky zrušili finančné limity pri výbere služobného telefónu alebo tabletu, a to pre zamestnancov na všetkých úrovniach bez rozdielu. Popri ďalších novinkách sme zároveň zachovali systém priamych zliav, ktoré si naši zamestnanci môžu uplatňovať u rôznych poskytovateľov produktov a služieb. Zároveň sme zjednodušili organizačnú štruktúru našej spoločnosti, keď sme odobrali dva stupne v hierarchii riadenia. Výsledkom je oveľa prehľadnejšia štruktúra vzťahov vo firme a tým aj zrýchlenie procesov. A aby som nezabudol, prinútili sme generálneho riaditeľa skočiť do bazéna v spote na nábor nových zamestnancov.

 

Oľga Dúbravská

riaditeľka ParlamentneListy.sk

Keď hovorím aj v rámci našej českej pobočky, tak v súvislosti so zlepšovaním výkonnosti reklamných plôch najmä aktívny prístup k RTB – napríklad s medzinárodnými  AGORA Group SA / Crimtan , alebo českými MediaProstor / WebGarden / a samozrejme aj s ďalšími, môžem spomenúť aj pilotný projekt retargetingu ako doplnkovej služby pre kampane klientov.

 

 

 

Miloš Lalka

marketingový riaditeľ Orange Slovensko

Naša komunikácia sa stále viac orientuje na sociálne siete – prostredníctvom nich komunikujeme s našimi zákazníkmi, dokonca je Facebook jeden z najdôležitejších kanálov nášho úseku služieb zákazníkov, keď sa zákazníci so svojim otázkami obracajú na nás prostredníctvom Facebooku. Okrem toho sme v októbri minulého roka zrealizovali na našom Facebooku  experiment - našim zákazníkom sme prvýkrát dali možnosť určiť si cenu za službu práve prostredníctvom Facebooku.

 

 

 

Alexandra Meluzinová,

Advertising & Media Manager Peugeot Slovakia

Ako prví na Slovensku sme prišli s ponukou operatívneho leasingu pre fyzické osoby, kde zákazník platí mesačnú splátku a o nič iné sa nestará, len tankuje. V oblasti digital sme tiež ako prvá automobilka u nás využili reklamu v gmail a formát Lightbox Ads v Google display network.

 

 

 

 

Anton Molnár

Hovorca a riaditeľ, Podniková a marketingová komunikácia Slovnaft

Experimentom bolo, keď sme vyskúšali market lokátor a prvý krát odoslali  krátku bezplatnú SMS správu, v ktorej sme informovali v danom čase o nábehu etylénovej jednotky a s tým súvisiacich javoch v rafinérii. Tento pokus mal pozitívny ohlas a rozhodli sme sa ho ďalej rozšíriť na projekt nazývaný SMS notifikácia. Prostredníctvom krátkych správ budeme informovať  o dianí v rafinérii, ktoré môže mať vplyv na okolie (či už pôjde o zápach, dym, alebo spustenie poľných horákov).

 

 

 

Maru Mitlíková

Executive Director, TRIAD Advertising

Experimentovali sme v českej pobočke, kde sme odčlenili vlastný produkčný team, ktorý má na starosti vytváranie brandovaného obsahu pre social media kanály našich klientov.

 

 

Marek Jakubovie 

Digital Director & Managing Partner Universal McCann

Na vybraných online klientoch sme v roku 2015 nastavili 100% pay for performance a zrušili sme fee. Je to partnerskejší prístup k spolupráci, ktorý priniesol zisk na oboch stranách.

 

 

 

Júlia Micháleková

managing Director VISIBILITY

Zaviedli sme napríklad nové firemné benefity, ako sú: po 3 rokoch vo VISI má zamestnanec nárok na 5 dní dovolenky navyše, po 5 rokoch zase na 7 dní dovolenky navyše. Tiež sa zvýšil počet home officov na 4 za mesiac. K tomu za každý článok, ktorý náš človek napíše, má home office navyše. Snažíme sa ľuďom dať v práci ešte viac slobody.

 

 

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.