StoryEditor

Virtuálna realita v reklame: Takto vyzerá

16.11.2015, 08:57
Súťaž EPICA Awards prišla s novou kategóriou. Prvýkrát v histórii súťaží sa ceny budú udeľovať za virtuálnu realitu. Pozrite sa, ktoré práce sa dostali na shortlist.

Všade o nej počúvame, no len málokto mal zatiaľ možnosť ju skutočne zažiť - virtuálna realita. Potom, ako utíchol konkurenčný boom s okuliarmi, ktoré virtuálnu realitu sprostredkovávajú, nastali diskusie o tom, na čo je vlastne virtuálna realita dobrá. Záverom je, že vďaka virtuálnej realite by žiaci dokázali dokonale pochopiť vesmír a zaziť ho takmer na vlastnej koži. Druhou oblasťou, ktorá sa ukazuje, ako rentabilný biznis pre tvorcov virtuálnej reality, je pornografický priemysel. A nezaostávajú ani značky. Prehľad toho, ako oni využívajú virtuálnu realitu vo svojich kampaniach, ponúka súťaž Epica, ktorá ako prvá v histórii súťaží uviedla kategóriu Virtuálna realita. Podobné kampane zbiera už len festival v Cannes, ktorý po dvoch rokoch fungovania kategórie Innovation, z nej vytvoril samostatný festival. Prinášame výber najlepších virtuálnych kampaní, ktoré sa dostali až na shortlist súťaže Epica. Kto sa stane historicky prvým víťazom?

 

Samsung – „VR THE FUTURE“

Ak túžite spoznať Nemecko, Samsung vám ponúka jedinečnú možnosť – cestovať virtuálne. Spoločnosť Samsung Germany na oslavu svojho 25. výročia vytvorila virtuálnu realitu, ktorá užívateľom  prostredníctvom 3D videa s 360° všestranným pohľadom umožní cestovať naprieč Nemeckom. Všetko, čo potrebujete, sú virtuálne okuliare Samsung Gear VR, ktoré sú kompatibilné so Samsung Galaxy a Samsung Galaxy S6 Edge. 25- minútový výlet do Nemecka ponúka mnoho obrazových epizód plných nezvyčajných pohľadov a magických okamihov. Počas svojej virtuálnej cesty uvidíte skutočne všetko - od zasnežených hôr cez historické zámky až po najznámejšie mestá ako Mníchov, Berlín či Frankfurt.

 

Samsung & BMW - "BMW i Samsung Virtual Reality Experience"

Samsung vďaka spolupráci s automobilovou spoločnosťou BMW predstavil virtuálnu realitu ako súčasť automobilov na veľtrhu elektroniky IFA 2015 v Berlíne. Ide o vozidlá BMW s inteligentným vstavaným technologickým riešením, ktoré ponúka priamu komunikáciu s telefónom, no čo je najdôležitejšie – virtuálnu testovaciu jazdu vozidla. Vďaka virtuálnym okuliarom Samsung Gear si tak mohli účastníci vyskúšať riadenie vozidla BMW priamo na výstavnej ploche.

 

Sony Music UK & O2 - „Kasabian in 360°“

Kreatívny tím Sony Music Digital umožnil fanúšikom skupiny Kasabian vychutnať si ich koncert prostredníctvom virtuálnej reality. Fanúšikovia mali vďaka 360° videu možnosť dostať sa ku skupine skutočne blízko a virtuálne si tak užiť ich koncert, ktorý sa uskutočnil v londýnskej O2 aréne Academy Brixton. Virtuálne video ponúklo pohľad z hľadiska, ale aj priamo z pódia, či zákulisia. Navyše, s každým pohybom sa menil aj zvuk vo videu, vďaka čomu bol zážitok ešte autentickejší. Na projekte sa podieľala spoločnosť Sony Music UK, O2, Columbia Records a Visualise.

 

MINI - "MINI Connected Presents: A Virtual Film Noir"

Automobilová spoločnosť MINI posunula hranice zdieľania reklamného obsahu vytvorením krátkeho virtuálneho filmu s názvom „Real memories“. Film je založený na skutočných spomienkach a psychologickom riešení danej situácie, kde nie sú všetky veci také, akými sa na prvý pohľad zdajú. Žena hlavného hrdinu virtuálneho filmu zmizla, no on si pamätá iba určité fragmenty, kedy ju naposledy videl. Užívatelia tak dostanú možnosť sami preskúmať miesto činu, pričom indície sú im dodávané cez spomienky vo forme flashbackov. Krátky film taktiež ponúka jazdu v aute MINI, v ktorom môžu užívatelia počúvať hudbu či komunikovať so známymi na sociálnych sieťach. 

 

Dominator - „Luxury Yacht Walkthrough“

Značka luxusných jácht Dominator ponúkla užívateľom virtuálnu 3D prechádzku po takmer 30-metrovej jachte. Dominator vo svojom videu využíva virtuálne okuliare Oculus Rift, ktoré umožňujú prehliadku jednej z ich najluxusnejších jácht „Llumen“. Vďaka virtuálnej realite sa tak mohol každý aspoň na chvíľu stať majiteľom luxusnej jachty a pozrieť si jej interiér, či výhľad na more. Aby bol efekt ešte autentickejší, užívatelia sa počas videa dotýkali reálnych objektov, či materiálov, ktoré evokovali práve tie, ktoré videli vo videu. Užívateľom bolo ponúknuté rovnaké občerstvenie, aké mohli vidieť na terase jachty a nechýbal ani pohár šampanského. Pomocou digitálneho zariadenia mohli zákazníci meniť interiér lode a pohybujúci sa pás pod ich nohami im umožnil voľne sa pohybovať po palube, či skočiť z nej priamo do mora.

 

Samsung - „Shark diving in the desert“

Spoločnosť Samsung vyvolala u svojich zákazníkov senzáciu, keď im pomocou virtuálnej reality umožnila plávať so žralokmi uprostred púšte. Samsung totiž vybudoval potápačský obchod priamo v púštnom prostredí austrálskeho vnútrozemia, ktorého obyvatelia majú minimálne skúsenosti s potápaním. Zvedavých zákazníkov čakalo po vstupe do predajne vskutku nečakané prekvapenie - možnosť zaplávať si prostredníctvom virtuálnej reality v oceáne. Spoločnosť im však robil obrovský žralok. Vďaka tejto extrémnej a neočakávanej situácii Samsung ukázal nové možnosti využitia virtuálnej reality s okuliarmi Gear VR, ktoré sú kompatibilné so Samsung Galaxy Note 4.

 

Merrell - „Trailscape“

Značka turistického oblečenia Merrell vytvorila v spolupráci s magazínom Rolling Stone virtuálny zážitok „Trailscape“. Vďaka virtuálnym okuliarom Oculus Rift sa zákazníci ocitnú priamo na túre v adrenalínovej prírodnej scenérii. Na rozdiel od väčšiny virtuálnych videí, v ktorých je kľúčovým jedine pohyb hlavy, video spoločnosti Merrell monitoruje pohyb celého tela užívateľov. Dobrodruhovia sa vo videu ocitnú na drevenom visutom moste, alebo sa musia vyhnúť padaniu skál. Všetko, čo sa vo videu odohráva, závisí len od ich vlastných pohybov.

 

SapientNitro - „The Apartment – Virtual Reality Retail Experience“

Marketingová agentúra SapientNitro v spolupráci s luxusným butikom The Line vytvorila virtuálne video, ktoré vezme zákazníkov priamo do predajne na Manhattane s názvom The Apartment. Vďaka virtuálnym okuliarom Samsung Gear VR v kombinácii so Sasmung Galaxy Note 4 môžu zákazníci chodiť po predajni a priblížiť si tovar, ktorý sa im zapáči. Pripojené slúchadlá prehrávajú opis tovaru a informujú o jeho cene. Divák môže pomocou virtuálneho videa otočiť produkt a prezrieť si ho z každého uhla. Ak sa rozhodne pre nákup, kliknutím na slúchadlá pridá zvolený produkt do virtuálneho nákupného košíka.

 

Súťaž Epica Awards bola založená v roku 1987. Jej cieľom je udeľovanie ocenení v oblasti marketingu, medzi ktoré patrí reklama, dizajn, médiá, PR či nová kategória Virtual Reality. Víťazov volí 40-členná odborná porota, ktorá sa skladá z novinárov pracujúcich v sekcii reklamy a marketingu. Viac informácií o súťaži, zoznam súťažných prác, ako aj výsledky, ktoré budú udelené už 19. novembra, nájdete na epica.com

 

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 00:26