StoryEditor

Virtuálni operátori na Slovensku neexistujú

27.06.2016, 14:43
Tvrdí v rozhovore pre Stratégie Peter Helexa, riaditeľ obchodu a marketingu mobilného operátora SWAN Mobile, ktorý ponúka služby pod značkou 4ka.

S: 4ka spustila predaj hlasových služieb pred pol rokom. Čím dnes žije?

Žijeme hlavne rýchlo, a to na mnohých frontoch. Získavame zákazníkov, budujeme značku, sústreďujeme sa aj na rozvoj siete, aj na rozvoj našich produktov.

 

S: Ako je 4ka pozicionovaná na slovenskom trhu?

Profilujeme sa ako značka, ktorá narúša status quo na trhu, provokuje, nebojí sa konfrontácie s konkurenciou. Snažíme sa byť značka, ktorá na trh prináša niečo nové, zaujímavejšie. Pri našej práci sa snažíme držať 4 definovaných princípov: jednoduchosť, odvaha, výhodnosť a sloboda.

 

S: Aký je aktuálny počet zákazníkov 4ky?

Počet predaných SIM kariet sa v týchto dňoch blíži k hranici 200-tisíc.

 

S: Je to splnený cieľ?

Áno, určite. Napríklad využívanie dátových služieb prekonáva naše očakávania. Mysleli sme si, že to bude menej, a tak sa aj naša ambícia v tejto oblasti dvíha.

 

S: Čo to znamená napríklad z hľadiska pokrytia?

Keď sme zistili, že naši zákazníci omnoho viac dátujú, než sme predpokladali, zmenili sme stratégiu a namiesto pokrývania nových miest sa omnoho intenzívnejšie venujeme zahusťovaniu našej siete.

 

S: Vaša stratégia je byť dátovo-centrický operátor...

Práve preto budujeme vlastnú LTE sieť.

 

S: Ste však vnímaný ako virtuálny operátor ako FunFón či Tesco mobile...

Naším cieľom je mať čo najrozsiahlejšiu vlastnú sieť a zabezpečiť čo najvyššiu kvalitu dátových služieb.

 

S: Takže sa necítite ako virtuálny operátor?

Na slovenskom trhu virtuálny operátor neexistuje. Virtuál je ten, kto si veľkoobchodne kúpi minúty alebo dáta od niekoho, kto prevádzkuje sieť. Je to samostatný subjekt. Na Slovensku je v súčasnosti taká situácia, že si značkoví operátori založili ďalšie, sekundárne značky, aby izolovali hodnotnú bázu zákazníkov od cenovo senzitívnych. Je to z ich pohľadu validná stratégia a ja to rešpektujem. Ale ako som už spomenul, 4ka je „narušiteľ“ a budeme robiť všetko pre to, aby to tak nezostalo. Preto sme spustili „Viazanosť vám nepristane“, preto kampaň „Namotali ste sa?“.

 

S: Za konkurenciu teda považujete značkových operátorov...

Určite áno. Porovnávame sa so značkovými operátormi, s nimi budeme aj v budúcnosti súperiť.

 

Celý rozhovor si môžete prečítať v júnových Stratégiách.

 

Pre Stratégie na okraj:

S: Počas vašej kariéry ktoré rozhodnutie považujete za najlepšie?

Nerobím si rebríček top pracovných rozhodnutí. Pri každom z nich sa snažím, nech je čo najlepšie zrealizované.

 

S: A top rozhodnutie v rámci pôsobenia v 4ke?

Rozhodnutie stať sa súčasťou tímu 4ky.

 

S: Viete aj o nejakej chybe, ktorú ste počas kariéry urobili?

Snažím sa vedieť o chybách, ktoré som spravil, čo najskôr, aby som minimalizoval ich dôsledky. Za svoju kariéru som chyby spravil, neskromne si však myslím, že tých dobrých rozhodnutí bolo viac.

 

S: Kto je pre vás inšpiratívny človek?

Rodičia, manželka, môj 6-ročný syn, ktorý mi dokáže veci natieniť inak ako dospelí, ľudia, s ktorými pracujem. Ak sa pýtate na verejne známu osobnosť, nemám na piedestále nikoho. Ale napríklad ma inšpiruje aj sci-fi a fantasy literatúra.

 

S: Vaše manažérske pravidlo, ktoré platí vždy?

Preferujem kolegov, s ktorými stačí prediskutovať cieľ, ktorý chceme dosiahnuť, a ktorí ho následne dokážu dodať bez toho, aby sa ma pri každom kroku pýtali, ako ho majú dodať. Ako mikromanažér som pre ostatných dosť stresujúci.

 

S: Tri charakteristiky, ktoré vás ako šéfa marketingu vystihujú?

Pozitívne naladený, flexibilný, odhodlaný, rád sa počúva (ale má to pod kontrolou).

 

Kto je Peter Helexa

Peter Helexa pôsobí v spoločnosti SWAN Mobile, a. s., od septembra 2015 ako riaditeľ divízie obchodu a marketingu. Zároveň je od roku 2016 členom predstavenstva tejto spoločnosti.

Po ukončení štúdia na Fakulte managementu Univerzity Komenského v Bratislave začal pracovať v oblasti investičného bankovníctva a privatizačného poradenstva. Podieľal sa na založení a rozvoji telekomunikačného operátora Dial Telecom a internetového portálu Atlas.sk. Následne v rokoch 2002 – 2014 pracoval v spoločnosti Slovak Telekom, naposledy ako senior manažér pre firemnú stratégiu a rozvoj nového biznisu. Pred príchodom do spoločnosti SWAN Mobile pôsobil v Slovenskej pošte, a. s., ako riaditeľ úseku marketingu a korporátneho obchodu a podpredseda predstavenstva.

Zdroj: Renata Môciková

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 10:35