Aj takto sa dá robiť marketingu na sociálnych sieťach. Partička kamarátov sedela v bare pri pive, odfotili sa, ako si s pivom pripíjajú, fotku zverejnil autor na Instagrame s popisom: "Tak pivo máme zaplatené. Neviete o nejakej spoločnosti, ktorá by nás pozvala na panáka?" Zároveň v popise označil značky alkoholu, o ktoré by mal záujem.
Paradoxne na výzvu zareagovala pivná značka Starobrno. Tej sa fotografia natoľko páčila, že verejne požiadala autora fotky, či ju môžu zdieľať ďalej. Ten súhlasil, avšak mal podmienku - pivá zaplatiť. Starobrno sa k tejto výzve postavil odvážne a prijal ju. Verejne partii kamarátov odkázal, že všetky pivá sú na Starobrno a dal o tom riadne vedieť i prevádzkovateľovi podniku, v ktorom práve partička sedela. Čo sa dialo potom, sa už na Instagrame neuvádza. Každopádne ide o dobrý marketingový ťah, za ktorý by mal social media manager Starobrno rozhodne získať plusové body.
Prípad bol uverejnený na Facebookovej skupine Social media geeks Slovakia.
Ďalšou peknou ukážkou, ako značky využívajú potenciál sociálnych sietí, je Ford. Ten využil známu ikonu Instagramu - srdce - ktorou užívatelia označujú fotografie, ktoré sa im páčia. Zástupcovia Fordu pre adweek uviedli, že majú záujem na tom, aby ľudia jazdili zodpovedne. Aj preto si pre svoju najnovšiu kampaň vybrali claim: "Don't like and drive", čo vo voľnom preklade znamená "Nelajkuj, keď si za volantom."
Ford využil možnosti sociálnej siete skutočne bravúrne. Zobrazil fotografie z pohľadu vodiča auta, ústrednou postavou na fotografiách bola vždy postava, ktorá práve prechádza cez cestu. Táto postava je prekrytá známym instagramovským srdcom. Fotografie sprevádza popis "Go further responsibly. Please, don't like and drive", čo znamená "Choď ďalej zodpovedne. Prosím, nelajkuj, keď si za volantom".
Zdroj obrázkov: adweek
Známy je tiež dávnejší prípad austrálskej značky plaviek Triangl, ktorá využila "fotografickú" sociálnu sieť taktiež bravúrne. Svoju launchovaciu kampaň postavila na fotografiách na Instagrame. Vybraným bloggerkám zasielal Triangl plavky a jediné, čo od nich značka chcela, bola fotka na Instagrame. V tom čase to značke zarobilo na 800 000 followerov (dnes ich vyše 2,5 milióna). Na porovnanie, na Facebooku ich vtedy mala "iba" 95 000.
Zdroj obrázka: súčasný Instagram profil značky Triangl
Instagram si obľubu u značiek získava čoraz viac. Dôkazom sú i reklamy, ktoré nedávno sociálna sieťa povolila využívať celosvetovo. Možnosť využili i značky na Slovensku. Pionierom bol Lidl, po reťazci sa pridal Tatratea, Slovenská sporiteľňa či Tatra banka. Prípadovú štúdiu, ako sa reklama na Instagrame vyplatila Tatratea, nájdete v najnovšom čísle Stratégií, ktoré je od včera v predaji. V Stratégiách sa tiež dočítate aj to, akú radu by dali odborníci na sociálne siete marketérom, ktorí o reklame na Instagrame ešte len uvažujú.
Zdroj: Erika Brindzová