StoryEditor

Výdavky do reklamy neporastú tento rok tak, ako sa predpokladalo

20.06.2016, 08:47
Agentúra ZenithOptimedia znížila odhad rastu globálnych výdavkov na reklamu.

Mediálna agentúra ZenithOptimedia znížila odhad tohtoročného rastu celosvetových výdavkov na reklamu z predpokladaných 4,6 percenta na 4,1 percenta. Predpovedala tiež, že firmy v budúcom roku prvýkrát utratia viac peňazí za mobilnú internetovú reklamu než za inzerciu zobrazovanú na desktopoch.

 

Výdavky na mobilnú internetovú reklamu by budúci rok podľa ZenithOptimedia mali dosiahnuť 99,3 miliardy amerických dolárov (zhruba 88,2 mld. eur). Mali by tak byť o dve percentá vyššie než výdavky na reklamu zobrazovanú na stolových počítačoch.

 

Agentúra pôvodne predpokladala, že mobilná internetová reklama predstihne inzerciu na desktopoch až v roku 2018. „Teraz očakávame, že reklama na stolových počítačoch bude klesať v celom období, ktoré pokrýva naša predpoveď. V roku 2016 by sa mala znížiť o 0,9 percenta, v roku 2017 o 0,4 percenta a v roku 2018 o šesť percent," uviedla agentúra ZenithOptimedia v dnešnej správe.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

 

 

 

Zdroj: ČTK

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 08:28