Wayra CEE, jedna zo 14 akadémií akcelerátoru startupov firmy Telefónica, si minulý týždeň vo finálnom kole „Global Call“ vybrala zo 128 prihlásených tímov 10 projektov. Ide o 3 slovenské, 4 české, 2 poľské a jeden bulharský startup biznis, ktoré sa zapoja do druhého pokračovania Wayra CEE Academy na konci apríla v Prahe.
Intenzívny osemmesačný program akcelerátora bude korunovaný dňom pre investorov „Demo Day“. Okrem kancelárskych priestorov v centre Prahy tímy získajú investíciu vo výške 40 tisíc eur v hotovosti, prístup k know-how mentorov a koučov a prístup k 300 miliónom zákazníkov spoločnosti Telefónica.
„Na rozdiel od iných akcelerátorov, Wayra ponúka startupom príležitosť využiť jej globálnu sieť akadémií, riešení investorov a obchodných partnerov na platforme oveľa širšej, ako u iných akcelerátorov,“ hovorí Jarmila Plachá, riaditeľka Wayra CEE.
Prvá vybraná skupina začínajúcich biznisov absolvovala Wayra CEE Academy koncom februára 2014. Druhú skupinu vyberala dvanásťčlenná porota, zložená z investorov, obchodných zástupcov, ICT špecialistov a zástupcovi spoločnosti Telefónica, ktorí boli takisto vybraní z 21 finalistov zo 6 krajín CEE regiónu.
Toto sú čerstvo vybrané startupy:
- AudioTrip (Poľsko) – globálna mobilná GPS aplikácia, ktorá slúži ako audiosprievodca po kultúrnych pamiatkach bez roaming poplatkov
- Daty (Česká republika) – platforma, ktorá vytvára konečný B2B informačný zdroj pre obchodnú klientelu o jej zákazníkoch a konkurentoch. Využíva pri tom verejné databázy a inovatívne nástroje na analýzu big dat
- Ingen.io (Bulharsko) – tento startup „odhaľuje skryté a cenné informácie z neštruktúrovaného textu“ a je zameraný na firemných užívateľov
- Lingout (Slovensko) – užitočná lokalizačná a prekladateľská platforma/aplikácia pre vývojárov
- LiveDispatcher (Slovensko) – logistická aplikácia, ktorá umožňuje veľkým firmám kontrolovať svojich zamestnancov
- SmartSense (Česká republika) – informačný systém pre správu majetku - využíva mapy a senzory, prináša geografické dáta v kontexte a je prepojený aj s katastrom nehnuteľností
- Staffino (Slovensko) – mobilná a webová aplikácia, ktorej cieľom je zlepšovať nákupnú skúsenosť spotrebiteľov, získavať online priame zákaznícke pochvaly, riešenia ich sklamaní a poskytovať ako štandard celkovú analýzu výkonu služby zákazníkom
- Tabfoundry (Česká republika) – umožňuje firmám využívať sociálne siete efektívnejším spôsobom - systém cloudových a webových aplikácií, ktorý pomáha marketérom na Facebooku viac predať, získať viac fanúšikov a posilniť zapojenie zákazníkov (engagement)
- Telmedicin (Poľsko) – e-platforma, ktorá prináša prielom v prístupe k lekárskej konzultácii tým, že umožňuje pacientom kontakt s odborníkom kedykoľvek a kdekoľvek pomocou webovej kamery
- UpTAXI (Česká republika) – startup sľubuje inovatívny vzťah medzi marketingom a taxislužbami, ktorý zlepšuje užívateľské skúsenosti a vytvára nový predajný kanál s personalizovanými reklamami
Zdroj: Miroslava Klempová