StoryEditor

Zľavové portály predmetom hromadných nákupov

28.11.2014, 09:24
Keď niekto kúpi 1 500 zliav do aquaparku, sú ďalej obchodované? Aké sú skúsenosti zástupcov zľavových portálov?

Roman Helt, riaditeľ vyhľadávača zliav Odpadnes.sk

Zarazil nás pätnásťtisícový nákup lístkov do Tatralandie. Hoci logiku to má, práve ponuky akvaparkov sú na našich stránkach reálne najvýhodnejšie z pohľadu cena na zľavovom portáli verzus pultová cena v pokladni akvaparku. Keď sme pátrali po podobných nákupoch, objavili sme napríklad jednorazový odber štrnástich zľavnených dovoleniek v Egypte alebo siedmich zliav na laserovú operáciu oboch očí. Nenazval by som to práve fenoménom, no boli sme prekvapení. Ťažko hľadať spoločného menovateľa, no keď sme nad tým rozmýšľali dlhšie, pokojne môže ísť o motivačné odmeny a darčeky zamestnancom alebo klientom.

 

Rastislav Benka, marketingový manažér zľavového portálu Zľavomat.sk

Na Zľavomat.sk sa stretávame s hromadným nákupom ojedinele, ak sa vyskytnú, tak ide prevažne o kategóriu Produkty. Ide najmä o firmy, ktoré kupujú darčekové predmety svojim partnerom alebo zamestnancom ako sú napríklad USB kľúče alebo drobná elektronika. Informácie o tom, že by sa naše zľavy stali predmetom ďalšieho obchodovania nemáme.

 

Svetlana Tarageľová, riaditeľka ZlavaDna.sk

Nemáme pocit, že by sa naše kupóny stávali predmetom ďalšieho obchodovania. Niektoré hotelové zariadenia kupujú zaujímavé akcie vo svojom okolí a doplňujú ich do balíčka služieb pre zákazníkov. Považujeme to však za pozitívny jav, pretože sa tak prirodzene tvorí širší balíček a vyšší štandard služieb pre ľudí. Nejde ale o ďalší predaj, ale o zaradenie našich kupónov do už existujúceho produktu. Navyše ide o veľmi zriedkavý jav.

Napríklad, najúspešnejšia akcia v histórii zľavových portálov na Slovensku a v Českej Republike bol predaj celodenného vstupu do Aquparku Tatralandia cez portál ZlavaDna.sk, z ktorej sa predalo rekordných 30 000 kupónov. Z tejto akcie iba jediný nákup presiahol počet 100 kusov, pričom išlo o hotel, ktorý sa na nás priamo obrátil a konzultoval s nami možnosť väčšieho nákupu so zaradením do svojho pobytového balíčka.

Všeobecné hodnotenie najpredávanejších položiek na všetkých zľavových portáloch združených v ponuke Odpadnes.sk

Medziročne výrazne klesol predaj skipasov a lyžiarskych zájazdov, o čo sa postarala tohtoročná mimoriadne teplá zima. Kategória pobytov dnes predstavuje 72 % všetkých predajov (v roku 2013 to bolo 66 %). Druhou najpredávanejšou položkou sú kozmetické, zdravotné a relaxačné zákroky.  V roku 2014 zákazníci Odpadnes.sk zatiaľ najviac míňali na domáce pobyty v penziónoch v Jasnej a Starej Lesnej, wellness pobyty v Dudinciach a v Liptovskom Jáne. Zo zahraničných pobytov jasne vedie Chorvátsko.

Top pozíciu teda jednoznačne držia dovolenkové pobyty. Majú vyššiu obstarávaciu cenu a nakupujú sa vo väčších množstvách, čo ich logicky dostáva na prvé miesto „hitparády“. „Napríklad náš najväčší individuálny zákazník kúpil v tomto roku 63 zľavnených dovoleniek za viac ako 17 tisíc euro. Sám ich využiť určite nevedel. No ak ich rozdal svojim zamestnancom či obchodným partnerom, určite sa mu to oplatilo. Chýri o "podpultovom predaji" takýchto pobytov sa k nám zatiaľ nedostali,“ dodáva Roman Helt, riaditeľ vyhľadávača zliav Odpadnes.sk: 

Zdroj: rm

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 05:17