HNonline Evita Dia eRUN.sk Mediweb MAFRA Slovakia Predplatné Inzercia + viac
Strategie.sk
Strategie na Facebooku Strategie na Twitteri Strategie na LinkedIn

Značky požičali názvy vlakom. Chcú sa zviditeľniť

Fixinela, RWE či Novofruct. Prečo preferujú trasu Bratislava – Žilina – Košice?
Zdroj: 
rm
A A A

Po slovenských koľajniciach jazdí v súčasnosti sedem vlakov s reklamnými názvami firiem a ich produktov. Cestujúci sa tak môžu stretnúť s pomenovaním vlakov RWE, Mila Sedita, Horalky Sedita, Fixinela, Novofruct, Intersport a Okay Elektro. Stratégie zaujímalo, aké ciele spájajú jednotlivé spoločnosti s týmto krokom. Vyjadrenia tých, ktoré poskytli stanovisko, uvádzame nižšie.

Tradičné zemepisné názvy vlakov ako Čingov, Dargov alebo Spišan, Hron a Sitno zostávajú zachované. „Najväčší záujem kúpiť si patronát nad vlakom je o diaľkové vlaky na trase Bratislava - Žilina - Košice," priblížila pre TASR Tatiana Kyselová, riaditeľka sekcie marketingu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK).

 

Novofruct

Spoločnosť Novofruct považuje vlak, podľa slov Pavla Uhrina, konateľa a spoločníka Novofruct SK, za veľmi dobrý reklamný nosič, ktorý dokáže osloviť veľký počet potenciálnych zákazníkov. Vladk novofruct jazdí na trase Bratislava – Košice. Vladk novofruct jazdí na trase Bratislava – Košice.

„Chceli sme zasiahnuť širokú cieľovú skupinu. Túto formu marketingovej komunikácie považujeme za veľmi vhodnú nakoľko ide veľmi pútavý nosič veľkého rozmeru a zároveň je spojený s online prezentáciou – online cestovný poriadok, ako aj s tlačenou formou cestovného poriadku. Taktiež je rýchlik Novofruct hlásený súčasne pri príchode i odchode vlaku. Vo vnútri každého vozňa sa nachádza letáčik s našou reklamou. Trasa BA – KE patrí medzi najfrekventovanejšie a cestuje ňou rôznorodá veková skupina ľudí,“ približuje Pavol Uhrín.

 

RWE

Branding vlaku je pre RWE už dlhodobejšia aktivita na podporu známosti značky RWE. Podľa slov Kataríny Šulíkovej, špecialistky komunikácie spoločnosti RWE Gas Slovensko, táto aktivity ponúka hneď niekoľko výhod. Vysoký zásah - značka je viditeľná na dopravnom prostriedku, ktorý využíva množstvo ľudí a navyše je viditeľná aj pre okoloidúcich a čakajúcich na staniciach, kde vlak zastavuje. Navyše názov vlaku, ktorý obsahuje aj branding (R 603 RWE), je vyhlasovaný aj priamo na staniciach a uvádzaný v cestovných poriadkoch na internete.

„Našim cieľom je zvýšiť povedomie o značke RWE a podporiť jej imidž výhodného a spoľahlivého partnera, ktorý ponúka užitočné riešenia pre domácnosť. Komunikovať ponuku spoločnosti iným netradičným spôsobom a využívať inovatívne mediálne nástroje,“ hovorí Katarína Šulíková.

 

Tatrachema

Jeden z vlakov na trase Bratislava – Košice je pomenovaný po značke Fixinela spoločnosti Tatrachem. S pomenovaním vlaku však nie je spojená grafická úprava vlaku. „Pomenovať vlak po našom výrobku Fixinela sme vyhodnotili ako originálny spôsob zviditeľnenia značky. Názov Fixinela sa používa v hlásení na nástupištiach staníc a vo vlakoch. Okrem toho je názov Fixinela uvedený na cestovných lístkoch, v cestovných vyhľadávačoch online, na elektronických tabuliach staníc a vlakov, aj v cestovných poriadkoch,“ približuje Karol Križan, riaditeľ marketingu Tatrachema VD Trnava. Značka Fixinela bola v rámci portfólia vybraná, podľa jeho slov, z dôvodu, že ide o top značku a zastrešuje široké portfólio výrobkov.

„Našim cieľom je originálnym spôsobom dostať do povedomia ľudí značku Fixinela, hlavne u mladšej časti populácie. Počítame s tým, že zvukové hlásenie príchodov a odchodov vlaku Fixinela zasiahne široké spektrum populácie naprieč republikou. Dosah nie je obmedzený len na cestujúcich vlaku, ale aj na ich doprovod, cestujúcich čakajúcich na iný vlak a aj ľudí pohybujúcich sa v blízkosti stanice,“ hovorí Karol Križan.