StoryEditor

Módne značky čelia posmechu. Prehnali to s čínskym rokom opice

06.02.2016, 19:33
Medzi kritizovanými sú aj firmy Louis Vuitton či Nike.

Rok opice, ktorý podľa čínskeho lunárneho kalendára začína 8. februára, sa stal inšpiráciou pre rad veľkých svetových módnych značiek. Niektoré výrobky sa ale dočkali kritiky od Číňanov, podľa ktorých svedčia skôr o nepochopení čínskej kultúry a tradícií. Medzi kritizovanými sú aj firmy Louis Vuitton či Nike, píše na svojich internetových stránkach americká televízna stanica CNBC.

 

Svetové firmy každoročne predstavujú pred čínskym Novým rokom limitované edície, ktorými chcú ťažiť z rastúcej kúpnej sily čínskych zákazníkov. Tak ako v minulých rokoch sa ale aj tento rok niektoré firmy dočkali posmechu, keď svoje výrobky nedostatočne konzultovali s čínskymi odborníkmi.

 

Tieto tenisky si nekupujte, ak chcete chudnúť

Výrobca športového oblečenia a obuvi Nike prišiel pri príležitosti roka opice už v decembri na trh so športovými teniskami, na ktorých sú zozadu vyšité čínske znaky "fa", ktorý znamená zbohatnúť, a "fu", ktorý označuje šťastie. V kombinácii ale "fa fu" znamená pribrať, čo nie je u tenisiek práve šťastne zvolený výraz.

 

Šperk inšpirovaný Hviezdnymi vojnami

Lepšie u čínskych kritikov nedopadla ani jedna z najluxusnejších svetových módnych značiek Louis Vuitton. K lunárnemu novému roku pripravila náramok a retiazka s motívom opice. Tá ale podľa diskutérov na sociálnych sieťach pripomína skôr návštevníka z vesmíru a "doslova naháňa hrôzu".

 

Šťastie hore nohami

Celú kolekciu, zahŕňajúce všetko od kabátov až po šály, venovala roku opice aj luxusná britská odevná firma Burberry. To bol veľmi odvážny krok vzhľadom na kritiku, ktorú firma zožala v roku 2015. Vtedy dala do predaja kašmírový šál so svojím klasickým kockovaným vzorom, na ktorej bol červeno vyšitý znak "fu". Znak ale nebol obrátený hore nohami, ako to na podporu šťastia býva v Číne zvykom.

 

Týmto značkám sa výrobky vydarili

Naopak veľmi priaznivé ohlasy majú v Číne hodinky švajčiarskej firmy Chopard s obrázkom opice, ktoré sú zdobené tradičným japonským lakom, ktorý sa používa vo východnej Ázii od pradávna.

 

Opičie motívy predstavila aj talianska spoločnosť Moleskine, preslávená svojimi zápisníky, ktoré vraj používal aj spisovateľ Ernest Hemingway či maliar Pablo Picasso. Pri vytváraní limitovanej edície Moleskine spolupracoval s hongkongskou odevnou značkou Shanghai Tang.

 

Milovníci whisky si zasa môžu k čínskemu Novému roku kúpiť limitovanú edíciu Blue Label - najprestížnejšej rady whisky Johnie Walker, s tónmi ruže, horkej čokolády a tabaku.

 

Do 22. februára sa dajú kúpiť tiež dva exkluzívne modely hodiniek Apple Watch Sport s červeným remienkom. Oblasť Číny sa podľa CNBC stala druhým najväčším trhom spoločnosti Apple, keď sa jej tržby v Číne v poslednom kvartáli minulého roka medziročne zdvojnásobili na 12,5 miliardy dolárov.

 

 

Zdroj: ČTK, CNBC

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 05:08