Klára Honzíková a Yemi AD s ocenením za prvé miesto na súťaži EuBea 2016
StoryEditor

Aj bláznivé nápady berieme vážne, vraví Klára Honzíková zo spoločnosti Socialbakers

29.05.2016, 17:30
Český startup Socialbakers vyrástol na jedného z najväčších poskytovateľov nástrojov a služieb na analyzovanie sociálnych médií. Odniesol si prvé miesto z posledného ročníka súťaže EuBea.

Česká spoločnosť Socialbakers narástla za posledných pár rokov zo startupu na jedného z najväčších poskytovateľov nástrojov a služieb na analyzovanie sociálnych médií. V súčasnosti má spoločnosť medzi klientmi aj také známe mená ako Microsoft, Toyota či Nestlé. Socialbakers si odniesli prvé miesto z posledného ročníka súťaže EuBea za medzinárodnú konferenciu Engage Praque 2015.

Za úspechom stojí malý tím, ktorý vedie Klára Honzíková, global event manager spoločnosti Socialbakers.

 

Ako vás napadla myšlienka vytvoriť v Socialbakers oddelenie eventov?

Jan Řežáb, jeden z našich spoluzakladateľov a súčasný výkonný riaditeľ, mal v roku 2012 nápad zorganizovať medzinárodnú konferenciu v New Yorku. Bola som jediná, kto prijal jeho výzvu. Všetci ostatní ho odmietli, pretože to znelo príliš bláznivo – mať sídlo v Prahe a nemať na mieste nič okrem názvu konferencie. Takže moja úloha bola zorganizovať každý detail, od miesta konania až po témy a spíkrov. V súčasnosti už máme ustálený tím štyroch ľudí a vybudovali sme si reputáciu.

 

Kde sú eventy v marketingovej stratégii Socialbakers?

Eventy hrajú v našej marketingovej stratégii veľkú rolu. Berieme ich veľmi vážne. Investujeme do nich značnú časť nášho rozpočtu, aby boli čo najlepšie. Také, ktoré si ľudia zapamätajú a spoja so Socialbakers. Eventy sú totiž silným nástrojom na vytváranie obchodných príležitostí. Emaily – pokiaľ nie sú kreatívne a jedinečné – nemajú veľký účinok. Každá firma to vie. Väčšinou skončia v nevyžiadaných správach a ľudia si ich ani neprečítajú. Sú samozrejme aj telefonáty, ale ľudia vás sotva vnímajú, keď sa im snažíte predať nejaký produkt. Ak však máte celý deň ľudí v jednej miestnosti na konferencii, môžete im ukázať nielen to, čo robíte, ale aj ako to pozitívne vplýva na iných ľudí, napríklad vašich spokojných klientov.

 

Aký event je najvhodnejší? Väčší alebo menší?

Pre propagáciu značky sú to tie väčšie, pre obchod sú efektívnejšie tie menšie. Pred dvoma rokmi sme niekoľko týždňov cestovali po Latinskej Amerike a Ázii. Každý týždeň sme mali event v inej krajine pre zhruba 70 až 200 ľudí. Boli to popoludňajšie konferencie a myslím, že tento formát bol veľmi úspešný na vytváranie obchodných príležitostí. Ak ste celosvetová spoločnosť ako my, tak menšie podujatia sú veľmi vhodné pre lokálne tímy. Jednoducho nemôžete vytvoriť event pre päťsto ľudí, ak máte v lokálnom tíme len päť ľudí. Musíte rozmýšľať realisticky.

Klára Honzíková, foto: socialbakers.com

 

Aké nástroje využívate na meranie výsledkov vašich eventov?

Už niekoľko rokov používame naše vlastné nástroje pre výpočet návratnosti investícií do eventov, sledujeme obchodné výsledky a do dvoch-troch mesiacov vieme, či sa nám investícia vráti. Na väčších akciách využívame naše Socialbakers Command Center, akési riadiace centrum. To sleduje, čo sa deje na Twitteri a Instagrame a vyhodnocuje, ktoré témy a prednášatelia sú najpopulárnejší. Využívame všetky online platformy – Facebook, Twitter, YouTube, Instagram aj e-maily.

 

Existuje v Socialbakers kreatívne oddelenie?

Nie v tradičnej forme. Máme vlastných dizajnérov, ale tí sa sústredia hlavne na produkty Socialbakers, ako je napríklad úprava webstránok alebo vytváranie bannerov pre online reklamu. Na konferencii Engage Prague sme pracovali s externou agentúrou JAD Productions. Ich kreatívny riaditeľ Yemi AD je jeden z najlepších nielen v Českej republike, ale podľa mňa aj globálne, jeho meno poznajú všade. Pracujem s ním veľmi rada. Pokiaľ sa jedná o biznis, všetko si organizujeme my.

 

Spolupracujete s inými eventovými agentúrami?

Osobne nie som veľký fanúšik spolupráce s inými agentúrami, najmä ak máme dostatočne veľký interný tím. Pre mňa je najímanie agentúry, ktorá by sa postarala a zorganizovala event, strata času aj peňazí. Môžem to spraviť sama s mojim tímom pri priamej spolupráci s dodávateľmi. Pred prípravou podujatí v Ázii alebo Austrálii sa väčšinou spoliehame na odporúčania nášho obchodného tímu a sami si nájdeme miestnych dodávateľov. Hlavná nevýhoda je, že sa nemôžeme stretnúť osobne. A doteraz sme už zorganizovali toľko eventov po celom svete, že už poznáme dobré miesta a spoľahlivých lokálnych dodávateľov.

 

Engage Prague 2015 bola vaša najväčšia výzva za minulý rok.

Organizujeme tento typ eventov v New Yorku a Londýne už roky, ale úspech v Českej Republike nás veľmi milo prekvapil. Sústredili sme sa hlavne na výber spíkrov a zaujímavý obsah pre workshopy. Pre mňa boli workshopy veľmi dôležité. Na ostatných eventoch trvajú workshopy zhruba hodinu a návštevníci sa nestihnú nič naučiť. Mojím hlavným cieľom bola intenzívna spolupráca so vzdelávacím tímom, ktorý vedie Ed Johnson z našel britskej kancelárie. Vytvorili výborný trojhodinový formát pre workshopy. V prvej časti spíker prezentoval problémovú štúdiu a rozprával sa so zúčastnenými. V druhej časti všetci spolupracovali v tímoch s ľudmi s celého sveta.

Klára Honzíkova a Yemi AD, kreatívny riaditeľ agentúry JAD Productions, počas minuloročnej konferencie Engage. Foto: ihned.cz

 

Aké sú vaše výsledky?

Väčšina z našich eventov vygenerovala trikrát vyšší príjem ako do nich bolo zainvestovaných, čo zároveň znamená vytváranie nových obchodných príležitostí. Na to však potrebujeme zaujímavý obsah na evente, dostať tých správnych ľudí do jednej miestnosti a tak ďalej. Ak aj vygenerujeme len príjem, ktorý sa rovná našej investícii, stále je to pre nás výhra z perspektívy povedomia značky. Naši klienti s nami zväčša ostávajú dlhšie ako jeden rok, čiže investície sa nám vrátia viac ako jedenkrát.

 

Aké su vaše plány do budúcnosti?

Okrem organizovania eventov po celom svete a vzdelávania ľudí v marketingu sociálnych médií chceme určite zopakovať úspech Engage Prague. Tento rok sme nastavili latku veľmi vysoko. Nebude to ľahké, ale náš tím ma rád výzvy!

 

Vizitka eventu:

Engage Prague 2015 by Socialbakers

  • Ocenenie: 1. miesto v kategórii Congress/Convention na EuBea 2015
  • Agentúra: JAD Productions
  • Zadávateľ: Socialbakers
  • Miesto a dátum konania: Praha - Fórum Karlín, 20. mája 2015
  • Popis eventu: Konferencia pre manažérov sociálnych sietí vo firmách a agentúrach, digitálnych marketérov, marketingových manažérov a novinárov. Na summite sa zúčastnilo 1000 návštevníkov, vystúpilo 50 spíkrov a prebehlo 26 workshopov.
     

 

Zdroj: Vera Palska, autorka je editorka magazínu live.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 04:32