StoryEditor

Čas.sk, Topky, Pluska: Ktorý bulvár je najsilnejší

22.04.2015, 15:49
Už čoskoro zdolá slovenský bulvár ďalšiu métu: najúspešnejší web prekoná 2-miliónovú návštevnosť. Prinášame kompletnú analýzu.

Slovenský online bulvár zažíva úspešné obdobie a vývoj nasvedčuje tomu, že čoskoro prekoná ďalšiu hranicu. Najúspešnejší z bulvárnych webov Čas.sk prekročí 2-miliónovú návštevnosť.

Je to otázka veľmi blízkej budúcnosti, už v marci mu k tomu chýbalo len 15 tisíc.

Marec priniesol rekordné čísla pre Čas.sk aj Pluska.sk. Čo ukazuje dlhodobý vývoj? Stratégie prinášajú analýzu.

 

Čas.sk prebral prvenstvo

Vývoj návštevnosti bulvárnych webov prináša pomalý, postupný zvrat: Topky prichádzajú o líderstvo. Vždy sa doťahovali s Časom o pozíciu jednotky, niektoré mesiace ich Čas dokázal predbehnúť. V roku 2013 mali Topky priemernú návštevnosť 1,63 milióna RU, kým Čas 1,52 milióna. Ďalší rok sa situácia otočila, Topky skončili druhé s 1,68 miliónmi RU, Čas.sk dosahoval 1,76 milióna a vyhral deväť z dvanástich mesiacov roka. Tento rok sa odstup zväčšuje, Čas rastie rýchlejším tempom a zatiaľ má priemer 1,91 milióna, kým Topky 1,63 milióna.

Mesačná návštevnosť (RU)

Vývoj RU v roku 2015 po týždňoch

 

Pomohla Eva

V prípade súboja Čas.sk a Topky.sk ide aj o súboj vydavateľského domu s väčším portfóliom Ringier Axel Springer proti čisto digitálnemu hráčovi Zoznam.sk. Ringier Axel Springer synergie aj využíva, pred necelým rokom spustil web eva.sk ako online podporu ženského mesačníka Eva. Audituje ho práve pod doménou cas.sk, pričom nejde o zanedbateľné čísla: v marci mala eva.sk návštevnosť 370 201 RU. Silná je tiež sekcia Autobild, ktorá v najsilnejšom mesiaci prekonala pol milióna. Opäť ide o web vychádzajúci z printovej značky.

No aj po očistení Času.sk od týchto sekcií je stále jednotkou: tento rok s priemerom 1 825 776 RU.

 

Web a print

Čas.sk aj Pluska.sk majú na rozdiel od Topiek výhodu synergií s printom. Oba vybudovali aj integrované printovo-digitálne newsroomy: Nový Čas v roku 2011, Plus jeden deň od 2012. V printovom segmente dominuje Nový Čas: je najčítanejší slovenský denník a ako jediný minulý rok prekračoval 100-tisícové predaje. Plus jeden deň mal necelých 46 tisíc.

Priemerný predaný náklad denníkov podľa ABC SR

MiestoTitulVydavateľstvoPredaný náklad 2014Predaný náklad 2013Rozdiel% rozdiel
1. Nový Čas Ringier Axel Springer Slovakia 101 172 109 983 -8 811 -8.0 %
2. Plus jeden deň Spoločnosť 7 Plus 45 972 48 646 -2 674 -5.5 %
3. Sme Petit Press 39 917 43 603 -3 686 -8.5 %
4. Hospodárske noviny Mafra Slovakia 11 885 13 428 -1 543 -11.5 %

 

Pluska zatiaľ vzdialená

Web Pluska.sk má pod sebou všetky časopisy Spoločnosti 7 Plus a prináša aj pôvodné bulvárne spravodajstvo určené čisto pre web. A rastie: minulý rok prvýkrát prekonala milión RU, tento rok je jej priemer skoro 1,1 milióna. Stále však nedosahuje čísla svojich dvoch hlavných bulvárnych konkurentov, odstup je v stotisícoch. Vydavateľstvo minulý rok riešilo strategické zmeny: najskôr sa menil generálny riaditeľ, potom celé vydavateľstvo kúpila Penta, následne prišiel Peter Mertus. Aj keď od akvizície Centrum Holdings Spoločnosťou 7 Plus onedlho uplynú dva roky, väčšie synergie sa ešte neriešili. Priestor na ne je a môžu pomôcť aj výkonu Plusky.sk.

 

Analýza ďalších online segmentov:

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. apríl 2024 17:23