Televízia nie je pre súčasnú mladú generáciu najvplyvnejším médiom. Predbehol ju internet. Súčasní mladí ľudia tu trávia najviac času, získavajú najviac informácií a najviac mu aj dôverujú. Ukázal to prieskum agentúry TNS Slovakia.
Prieskum ukázal, že internet mladí považujú za najinformatívnejšie, najzábavnejšie a najdôveryhodnejšie médium. Tieto výsledky môžu podľa manažérky agentúry Vladimíry Bunčákovej vyplývať práve z toho, že ho najviac používajú.
Prieskum agentúra realizovala na vzorke 1500 respondentov vo veku 12 až 26 rokov v októbri a v novembri 2013. Internet v ňom dokázala poraziť jedine televízia a aj to iba vo svete reklamy. Televízne reklamy sú pútavejšie podľa polovice mladých ľudí (56 percent), kým k online reklame sa priklonila tretina z nich (32 percent). „Pútavosť a atraktívnosť televíznych reklám si rozhodne uvedomujú aj zadávatelia reklamy, keďže práve sem investujú najviac finančných prostriedkov,“ pripomenula PR manažérka TNS Slovakia.
Po tlačených médiách siahajú mladí ľudia občas. Žiadne noviny nečíta necelá tretina z nich, žiadne časopisy 16 percent. Zvyšok mladej generácie venuje čítaniu podľa prieskumu v priemere 24 minút denne. „Obľubujú pritom najmä bulvárne informácie,“ uzavrela.
Zdroj: TASR