Facebook
StoryEditor

Najnovšie zmeny na Facebooku: Čo na ne hovorí svet

28.08.2014, 11:44
Facebook obmedzí titulky, ktoré nič ľuďom nič nepovedia a ich jediným cieľom je naháňať kliknutia.

Facebook tento týždeň ohlásil dve zmeny. Budú mať vplyv na to, čo sa používateľom zobrazí v ich news feede. Tvrdí, že chce ľuďom pomôcť nájsť príspevky, ktoré sú pre nich zaujímavé a relevantné.

Prvou novinou je obmedzenie "click baits", teda príspevkov s nevyhovujúcim titulkom - takým, čo nabáda ľudí, aby klikli, no nehovorí veľa o obsahu, čo uvidia, ak kliknú. Facebook chce, aby sa ľudia sami mohli rozhodnúť, či danú informáciu chcú vidieť alebo nie - nie aby klikali len preto, aby zistili, o čom vlastne správa bude. "Príspevky s click-bait titulkom môžu vytlačiť obsah od priateľov a stránok, ktoré ľudí naozaj zaujímajú," zdôvodňuje Facebook.

A ako Facebook, zistí, čo je klikacia pasca a čo nie? Využije na to dve metriky: čas strávený na stránke a pomer medzi kliknutiami a diskusiou o danom článku či jeho zdieľaním s priateľmi. V prvom prípade analytici predpokladajú, že ak človek klikne na linku a potom sa hneď vráti na Facebook, dokazuje to, že nenašli presne to, čo chceli. A interakcie, zdieľanie či komentovanie napovie to isté. Ak bude mať linka veľa kliknutí, ale málo like-ov či komentárov, opäť to je podľa Facebooku dôkaz, že pre ľudí nebola daná správa hodnotná.

Takto podľa Facebooku vyzerá podobná pasca, ktorej jediným cieľom sú kliknutia:

Druhou zmenou je spôsob linkovania: Facebook bude preferovať klasické linky a menej ukáže tie, ktoré sa tvária ako obrázok. Najlepšie to vysvetľuje tento príklad:

Nesprávne:

Správne:

Dôsledkom zmien má byť, že "malé množstvo" firiem a publisherov, ktorí často zverejňujú click-bait titulky zaznamenajú pokles šírenia ich postov v najbližších mesiacoch.

Čo na to hovoria zahraničné médiá:

The Verge: "Je to v súlade s cieľom Facebooku podporiť dobrú užívateľskú skúsenosť a osekať spam."

TechCrunch: "Pochybujeme, že váš news feed sa okamžite zmení. Ale ak všetci klikajú na linku a pýtajú sa "čo do pekla to je", takáto linka bude pravdepodobne v news feede penalizovaná."

The Guardian: "Toto nie je o weboch ako BuzzFeed a Upworthy. Je to viac o rozrastajúcom bahne stránok pod nimi."

Tech Times: Zmeny sa dotknú všetkých digitálnych mediálnych spoločností - niektorých viac než iných. Tie, čo sa spoliehajú na taktiku click-bait, budú musieť vymyslieť novú stratégiu, ako ostať rovnako ziskoví."

Mashable: "Táto zmena môže mať významný vplyv na digitálne mediálne spoločnosti."

Bloomberg: "Nezabije to virálne weby."

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 18:07