Rozhlasové štúdio (ilustračné foto)
StoryEditor

Rádio Expres, Fun rádio, Europa 2: Kto je kráľom rádiowebov

20.02.2015, 15:14
Ako sa darí rádiám na webe. Prinášame výsledky Expresu, Fun rádia a Europy 2 a odpovede manažérov, kam chcú svoje weby posúvať.

Január priniesol ďalší rekord na slovenských rádiových weboch: funradio.sk ako prvé prekonalo návštevnosť 900 tisíc RU podľa AIMmonitora.

Za celý predošlý rok 2014 dosahovalo funradio.sk priemernú mesačnú návštevnosť 408 659 RU, teda viac ako dvaja ostatní hráči dokopy (expres.sk 171 545 RU, europa2.sk 169 830 RU). Ostatné rádiá svoje weby nemerajú v AIMmonitore.

 

Nárast vďaka redizajnu a "nerádiovému" obsahu

Web Fun rádia bol dlhodobo prvý, no nemal rádovo viac a pohyboval sa aspoň v podobných hladinách ako Expres. Od júna minulého roka sa však začal vzďaľovať: z pôvodných hodnôt okolo 200 tisíc RU až k súčasným maximám. Nastali dve zmeny: tou prvou je augustový redizajn a nový web od agentúry Zaraguza digital. Zmenou číslo dva je iný obsah, ktorý sa netýka len rádia a vecí okolo neho. Stanica avizovala "viac vizuálneho obsahu a menej textu". Na jej web dnes prinášajú návštevnosť témy s virálnym potenciálom - videá, vtipné fotografie - jednoducho všetko, čo môžu ľudia zdieľať na Facebooku.

 

Čo na to Expres?

Situácia na rozhlasovom trhu a na webe nie je identická. Medzi rádiami je jednotkou Expres s dennou počúvanosťou 904 tisíc podľa poslednej dvojvlny MML-TGI od Median SK, kým Fun rádio denne počúva 519 tisíc poslucháčov. Na webe je to však naopak, vedie funradio.sk. Nedávalo by logiku, že najpočúvanejšie rádio bude mať aj najnavštevovanejší rádiový web? "Nie celkom. Najpočúvanejšie rádio má svoju primárnu cieľovku od 20 do 40 rokov, najvyššiu počúvanosť máme v cieľovke 30–50 a internetovú generáciu do veľkej miery tvoria ľudia do 20 rokov. Takže rádio, ktoré nemusí mať počúvanosť ako my, ale je aktívne na internete a má mladšiu cieľovku, môže pokojne dosahovať vyššiu návštevnosť webu. Nevidím v tom žiadny problém ani slabinu z našej strany," povedal šéf Expresu Ivana Antala v rozhovore pre februárové Stratégie, ktoré vyjdú čoskoro.

Expres sa na webe sústredí v prevažnej miere na témy súvisiace s rádiom, hudbou, vysielaním Expresu - k správam pripája vlastné zvuky či videá. A tvrdí, že jeho stratégiou bude aj naďalej prevaha vlastného obsahu. To mu prináša návštevnosť v rekordných mesiacoch prekračujúcu 200 tisíc RU.

 

Europa 2 viac na mobily

Najnovším rádiom, ktoré svoj web meria v AIMmonitore, je Europa 2. Do oficiálneho merania slovenského internetu vstúpila po tom, čo reklamu na stránke europa2.sk začalo predávať cez Fun Media Group. Avizuje zmeny, zamerané hlavne na mobily. Zatiaľ ich nešpecifikuje. Prečítajte si vyjadrenia manažérov Fun rádia, Expresu a Europy 2 nižšie.

 

Vývoj návštevnosti rádiových webov
(zdroj: AIMmonitor, parameter: RU)

 

Opýtali sme sa rádií:

1. Ako hodnotíte čísla návštevnosti vášho webu za rok 2014? Čo sa pod ne a celkovo situáciu na trhu podpísalo?

2. Môžete zhodnotiť ekonomický prínos webu - prináša vám relevantné príjmy z reklamy, alebo je stratový a napĺňa skôr marketingové ciele?

3. Čo chystáte v online v roku 2015, aké zmeny a novinky?

 

Fun rádio

1. (web manažér Kamil Šimončič): Spomedzi webov slovenských rádií je stránka Fun rádia lídrom v návštevnosti už niekoľko rokov. V auguste 2014 prešlo funradio.sk redizajnom a svoju pozíciu najnavštevovanejšieho rádiového webu nielenže naďalej potvrdzuje, ale svoj náskok každý mesiac dokonca zvyšuje.

Už v mesiaci júl, teda ešte pred redizajnom, dosiahol web Fun rádia dvojnásobnú návštevnosť oproti predošlým mesiacom – vyše 430-tisíc reálnych používateľov.

Historicky najvyššiu návštevnosť v roku 2014 dosiahlo Fun rádio v decembri - 861 980 RU.

Nárast možno pripísať viacerým faktorom súvisiacich s vizuálnymi a obsahovými zmenami a tiež viacročnými skúsenosťami z pozície najnavštevovanejšieho rádiového webu na Slovensku.

Teší nás, že sa nám podarilo nielen upevniť pozíciu jednotky medzi rádiovými webmi ale že zároveň úspešne atakujeme aj prvú desiatku webov na Slovensku.

2. (obchodná riaditeľka Miriam Kittler): Fun media má dlhodobo veľmi zaujímavý príjem z webu a to hovorím ešte o príjmových číslach, ktoré korešpondovali s priemernou návštevnosťou z 1. polroka 2014, ktorá bola na úrovni cca 190 000 RU. Vzhľadom na to, že sme ku koncu roka v prípade web stránky funradio.sk dosiahli takmer 862 000 RU a v prípade kombinácie s webom radia Europy 2 máme dokopy bez prekryvov dokonca tesne pod milión RU, bude pre nás rok 2015 zásadný v on-line obchodovaní týchto dvoch web stránok.

Do rodiny našej media representive pribudla aj web stránka infospravy.sk, ale keďže začala na našom trhu pôsobiť iba v novembri, je predčasné hovoriť o konkrétnych číslach návštevnosti, ktorú predpokladáme. Verím však, že táto web stránka nám v roku 2015 pekne dotvorí cieľovú skupinu nami zastupovaných webov a že v roku 2015 sa stane naša media representative veľmi efektívnym on-line partnerom na komunikáciu klientov.

Určíte predpokladáme zásadnejší nárast príjmov v tejto našej sekcii.

3. (Kamil Šimončič) Online prostredie je veľmi živé a treba neustále držať krok s trendmi – konkrétne plány vo vlastnom záujme nebudeme prezrádzať.

 

Tomáš Halmeš, marketingový riaditeľ Rádia Expres

1. Z nášho pohľadu ide o zodpovedajúce čísla, ktoré odrážajú mieru našich investícií do webu, či už z ekonomického alebo personálneho hľadiska. Rádio Expres doteraz nevyužívalo externé poradenské spoločnosti a nepreberalo cudzí obsah, preto čísla návštevnosti webu www.expres.sk reálne predstavujú záujem návštevníkov o unikátny obsah tvorený samotným Rádiom Expres.

2. Prínos webu je pre Rádio Expres prioritne marketingového charakteru a prináša dostatok financií aby sa pokryli všetky potrebné náklady.

3. Situácia na trhu sa za posledný rok výrazne zmenila a nevylučujeme, že sa webu a aktivít na ňom budeme venovať v oveľa väčšej miere ako doteraz. Každopádne stratégiou Rádia Expres bude aj naďalej prevaha vlastného obsahu.

 

Jitka Fürst, riaditeľka Rádia Europa 2

1. Návštevnosť nám počas roka zdravo rástla vďaka prepojeniu webu, rádia a nášho Facebooku, podarilo sa nám nájsť dobrý smer, ktorý našich pužívateľov a poslucháčov baví. Tento smer budeme rozvíjať aj tento rok.

2. Web napĺňa obchodné aj marketingová očakávania. Je to plnohodnotná súčasť značky, nie nejaký doplnkový kanál.

3. Čakajú nás zmeny, najmä zamerané na mobily. Nechajte sa prekvapiť :-)

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 07:19