StoryEditor

Televízie tvrdia: Vplyv YouTube je zveličený

25.09.2013, 13:00
Niektorí komentátori hovoria, že YouTube rastie na úkor televízie. Podľa súkromných staníc to nie je pravda.

"Niektorí komentátori zveličujú vplyv YouTube na televízie a ich diváka," tvrdí Asociácia komerčných televízií Európy (ACT). Televízia ako médium podľa nej nástupom videoslužby YouTube nestráca divákov.

Na potvrdenie svojich tvrdení zverejnila ACT štatistiky, v ktorých porovnáva dĺžku sledovania televízie a YouTube. "Čísla ukazujú, že pôsobivý úspech služby YouTube nebol na úkor televízie. V Európe pripadá na každú minútu strávenú na YouTube hodina pozerania televízie," uvádza asociácia.

ACT zároveň verejne, prostredníctvom tlačovej správy vyzvala komentátorov, ktorí tvrdia, že YouTube nahradil televíziu, aby to dokázali. "V žiadnom prípade nechceme znevažovať YouTube. Je doplnkom k televízii a rastie. Ale tvrdenie, že čas strávený na YouTube kanibalizuje televíziu, je nesprávne a nezakladá sa na žiadnej skutočnej analýze spotrebiteľov," tvrdí Tess Alps z Thinkbox.

ACT (The Association of Commercial Television in Europe) zverejnila na svoju podporu niekoľko dát (zdroj: BARB/UKOM, AGF/GfK/TV Scope 5.0/Comscore, SKO, Auditel):

  • vo Veľkej Británii pripadá na priemernú osobu na každú minútu strávenú na YouTube takmer hodina sledovania lineárnej televízie
  • keby bol YouTube televíznym kanálom v Nemecku, mal by trhový podiel pod 1 %. Televíziu pozerajú diváci v priemere 130 hodín mesačne, kým YouTube iba tri
  • v Holandsku pozerajú diváci televíziu priemerne 120 hodín mesačne, kým YouTube 3,2
  • v Taliansku je to 145 hodín v prospech televízie a 1 hodina 27 minút pre YouTube
  • vo Francúzsku je pomer 126 hodín mesačne pre televíziu a 1 hodina 27 minút

Zdroj: ik

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 13:00