HNonline Evita Dia eRUN.sk Mediweb MAFRA Slovakia Predplatné Inzercia + viac
Strategie.sk
Strategie na Facebooku Strategie na Twitteri Strategie na LinkedIn

Twitter: Aký je vlastne silný. A potrebujeme ho?

Facebook, Google+, LinkedIn verzus Twitter: aká je reálna sila týchto sietí. A čo prináša nový dizajn Twitteru. Pozrite si dáta Stratégií.
Zdroj: 
Ivan Krasko
A A A

Twitter tento týždeň uviedol do ostrej prevádzky nový dizajn. Čo môže nielen zmena dizajnu, ale hlavne Twitter ako taký priniesť? Stratégie sa pozreli na silu tejto sociálnej siete.

Celosvetovo je Twitter niekoľkokrát slabší ako napríklad Facebook:

Počet aktívnych používateľov za mesiac
(zdroj: posledné údaje zverejnené spoločnosťami)

Facebook 1,28 miliardy

Google+ 300 miliónov (540 mil. spolu s ďalšími službami)

LinkedIn 277 miliónov

Twitter 243 miliónov

Počet používateľov, ktorí danú sociálnu službu použijú aspoň raz za mesiac, zaraďuje Twitter až na 4. miesto. Treba však povedať, že používatelia Twitteru sú na ňom aktívni často a denná aktivita je okolo 100 miliónov používateľov. Pre porovnanie, Facebook hovorí o vyše 750 miliónoch aktívnych používateľov denne. Na druhej strane Google+ denné ani týždenné čísla nezverejňuje a predpokladá sa, že sú relatívne nízke.

Skutočná sila sietí: Na 90 % Facebook

Aká je skutočná sila jednotlivých sociálnych médií? Stratégie využili nám najbližší zdroj - naše vlastné štatistiky. Na Twitteri aj Facebooku máme porovnateľné množstvo "fanúšikov" - na Facebooku vyše 4 100 a na Twitteri nás followuje vyše 4 300 ľudí. LinkedIn aj Google+ sú rádovo menšie.

Stratégie si neplatia reklamu ani na jednej sieti, návštevnosť teda nie je skreslená v prospech žiadnej z nich. Ak na náš web prídu návštevníci z niektorej sociálnej siete, je to spravidla Facebook. Podľa dát Google Analytics mal Facebook spomedzi návštevnosti zo sociálnych sietí podiel až 91,6 %, kým Twitter 6,5 %, LinkedIn 1,1 % a Google+ 0,2 %. Ide o priemer od začiatku roka 2014 doteraz.

Ako si všimla stránka Nové trendy v médiách, svoje štatistiky návštev zo sociálnych sietí zverejnil aj český web iHNed.cz, ktorý mal v marci návštevnosť 815 055 RU. Aj tam Facebook vyhráva a na tisíc návštev z Facebooku pripadá niečo okolo dvoch stoviek návštev z Twitteru. Ale trend je pozitívny "Twitter vskutku zaujímavo posilňuje. Kým pred dvoma rokmi bol Facebook 14x väčším zdrojom návštevnosti než Twitter, teraz je "už len" 7x väčší," hodnotí dáta iHNed.cz Adam Javůrek.

Twitter v televíznom biznise

Ak už Stratégie informovali, v amerických televíziách je Twitter na obrazovkách neustále: cez stanice nabádajú používať hashtagy alebo zapojiť sa do online debát s hercami. V našom regióne je to inak, dokonca aj spoločnosť FremantleMedia, ktorá predáva formáty SuperStar či Talentu, navrhuje zdržanlivosť. "Nesústreďte sa príliš na Twitter vo východnej Európe, pretože v tomto regióne ho skoro nikto nepoužíva," povedali jej zástupcovia na veľtrhu MIPTV. Prečítajte si viac o technologických trendoch v televízii.

Nový dizajn: Čo z neho vyťažiť

Aby Twitter zlepšil svoj zásah, priniesol tento týždeň nový dizajn na webe. Ľuďom aj značkám sa núka niekoľko noviniek: zvýraznenie najúspešnejších tweetov (tie najzdieľanejšie príspevky sú vo vašom feede automaticky väčšie) či špeciálne miesto pre tie najzaujímavejšie - po novom si môžete vybrať podľa hociktorý váš príspevok a pripnúť ho na vrch feedu. Túto možnosť môžu využiť značky, aby upozornili na témy, ktoré považujú za dôležité.

Okrem toho sa zväčšila profilová fotka a používatelia môžu vyhľadávať špecifické tweety - napríklad podľa toho, či majú fotografiu alebo video. Zahraničné médiá tvrdia, že nový dizajn má bližšie k Facebooku. Pozrite sa, ako to vyzerá v reáli na Twitteri Stratégií.