Dracula
StoryEditor

5 programov, ktoré zrušili. A ovplyvní to Slovensko

16.05.2014, 17:25
Seriály a šou známe aj zo Slovenska. Kúpila ich Markíza či Joj, ale nové časti už nebudú. Pozrite si ich prehľad a vývoj sledovanosti.

Veľká americká televízna päťka NBC, Fox, CBS, ABC a The CW tento týždeň povedala, s čím počíta v budúcej sezóne a čo zruší.

Rozhodnutie týchto staníc sa dotknú aj slovenských vysielateľov, viaceré z jej programov totiž kúpila Markíza či Joj. Pri ktorých seriáloch a šou už čoskoro nebude mať k dispozícii nové časti:

Dracula: Žiadne nové časti pre Joj

V Amerike túto sezónu začal a hneď aj skončil Dracula. Adaptácia známeho príbehu tentokrát s Jonathanom Rhys Meyersom v hlavnej úlohe mala na NBC sledovanosť 1,8 % v reklamne dôležitej cieľovej skupine 18-49 (most current, zdroj: Nielsen Research), teda rovný bod pod priemerom NBC. U nás ho kúpila Joj, zatiaľ ho však nenasadila do programu. K dispozícii bude mať 10 epizód a neuzavretý dej. Názor Stratégií: Dobre spracovaný seriál, herecké obsadenie aj dej. Bohužiaľ ťažký, ratingovo slabý deň (piatok) a nesprávna stanica. Na káblovej stanici by sa dožil dlhšie než na NBC.

Community: Tu sa končia fooory

Ďalší seriál NBC. Vo štvrky večer mal rating 1,5 %, kým v predchádzajúcej sezóne to bolo 1,7 %. Televízii neprinášal uspokojivé čísla, vo svojom slote prehrával s Teóriou veľkého tresku (The Big Bang Theory). Aj keď niektorí dúfali v šiestu sériu, ktorá by uzavrela dej, nestane sa tak. Na Slovensku išiel od prvého dňa na stanici Fooor, tá medzičasom prestala vysielať, takže nové časti by možno ani skupina Markíza nekúpila.

Nikita: Málo sledované finále

Akčná Nikita to mala spočítané: stanica The CW ešte pred štartom štvrtej série avizovala, že táto séria bude posledná a dala jej záverečných 6 epizód. Príbeh uzavrela Nikita s priemerným sezónnym ratingom 0,3 %, čo je málo aj na takú televíziu ako The CW (jej sezónny priemer je 0,8 %). Sezónu predtým mala 0,4 %, vysielala sa v ťažký deň - piatok. U nás ju kúpilo Dajto.

Ako som spoznal vašu mamu: Smutný koniec, dobrá sledovanosť

Aj koniec sitkomu Ako som spoznal vašu mamu (How I Met Your Mother), známeho z obrazoviek Joj, bol plánovaný. Stanica CBS mohla marketingovo ťažiť z poslednej série a dejového rozuzlenia, čo jej prinieslo úspech. Záverečná séria mala priemerný rating 4,3 % v cieľovej skupine 18-49 a to je vzhľadom na 2,4-percentný sezónny priemer CBS vysoké číslo. Seriál medzisezónne narástol: predtým v sezóne 2012/2013 mal 3,7 %. Posledná séria teda uspela. CBS chcela do novej sezóny spin-off s názvom How I Met Your Dad, no pilotná epizóda nesplnila jej očakávania. Je možné, že námetu sa ujme konkurenčný vysielateľ.

Čo rušili a obnovili stanice, aké novinky chystajú:

The X Factor: Zbytočný na preplnenom speváckom trhu

Americký X Factor bol najmä v záujme Simona Cowella: ten chcel “svoj” formát dostať do USA už v čase, keď porotcoval American Idol. Podobný úspech ako vo Veľkej Británii sa však nekonal, X Factor má za sebou vlažný príbeh na stanici Fox. Sledovanosť mu klesala: túto sezónu mali stredajšie a štvrtkové epizódy ratingy 2,3 a 2,4 %, kým predošlú to bolo ešte 3,6 a 3,4 %. X Factor klesol do podpriemerov Foxu (stanica má 2,5 %), čo si vzhľadom na vysoké produkčné náklady takýto produkt nemôže dovoliť. Fox ho zrušil, sústredí sa už iba na jednu spevácku šou American Idol. Tá mu, mimochodom, tiež padá, na jar dosahuje 3,2-3,3 %. Stále ide o nadpriemery, no americká SuperStar už nie je pilier Foxu ako kedysi. V USA sa dobre chytil The Voice, túto sezónu s ratingom 4,6 %.

Americký X Factor u nás zvykla vysielať stanica Plus.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. apríl 2024 22:31