Angelina Jolie vo filme Vládkyňa zla (Maleficent)
StoryEditor

Analýza: Aká je budúcnosť zábavného priemyslu a médií

13.06.2014, 13:59
Akým tempom porastie cena vstupného do kina? Ktoré krajiny sa postarajú o rast tržieb? Ako veľmi padne klasické video a porastie digitálne? Pozrite si prognózu.

Netflix, Hulu a ďalšie digitálne videoslužby o päť rokov takmer strojnásobia svoje tržby. Predaj či požičiavanie DVD a iných "klasických" nosičov bude klesať. Kinopriemysel porastie, najmä vďaka tržbám mimo USA. Aj to sú niektoré zo zistení PricewaterhouseCoopers, ktoré priniesol časopis The Hollywood Reporter v najnovšom printovom vydaní.

Aký bude vývoj najbližších päť rokov? PricewaterhouseCoopers sa pozrel na entertainment & media biznis ako celok (film, televízia, hudba, internet, videohry, reklama, print a outdoor) a predpokladá, že tržby z neho čoskoro prekročia hranicu 100 milárd dolárov. Kým pôvodne očakával prelom už v roku 2016, teraz posunul svoje prognózy na rok 2017.

Zmení sa aj rebríček najsilnejších krajín. Jednotkou aj na najbližších päť rokov ostane USA, no svet dostane novú dvojku: v roku 2018 sa ňou stane Čína, ktorá predbehne Japonsko. The Hollywood Reporter odporúča spoločnostiam orientovať sa na takzvané "trhy budúcnosti". Rast sa predpokladá v krajinách ako Brazília, Rusko, India, Čína a Mexiko, pričom za "rozumné" považuje upriamiť sa aj na krajiny ako Juhoafrická republika, Turecko, Argentína či Indonézia.

Tržby - entertainment & media ako celok

V roku 2018 dosiahnu tržby z entertainment & media trhu ako takého 110,1 miliardy dolárov:

Tržby - kinopriemysel

Aj kino čaká rast: kým v roku 2013 sa predalo celosvetovo 7,8 miliardy vstupeniek, v roku 2018 to bude až 8,9 miliardy. Návštevníci sa budú musieť pripraviť, že zaplatia viac: cena vstupného celosvetovo porastie o 2,2 % ročne a v roku 2018 dosiahne v prepočte 3,8 eur.

V USA dosiahnu v roku 2018 tržby zo vstupného na 12,5 miliardy dolárov a z kinoreklamy na 880 miliónov (v roku 2014 to bude 11,1 mld./814 mil.). Takto sa bude vyvíjať svet:

Tržby - home video

V segmente home video predpokladajú analytici sľubnú budúcnosť digitálnym, respektíve "elektronickým" službám. OTT platformy ako Netflix, Hulu a ďalšie dokonca predbehnú digitálne videoslužby poskytované televíznymi spoločnosťami (pay-per-view, video on demand) už v roku 2014, tempo ich rastu bude rýchle a v roku 2018 budú tržby z nich 22,7 miliardy dolárov. Teda dvakrát viac, než získajú televízie za svoje platené videoslužby (10 miliárd).

Ťažké časy však čakajú klasické home video. Požičiavanie či predaj klasických nosičov ako DVD či blu-ray bude klesať. "Tento segment ostane nažive, ale čaká ho 5,9-percentné scvrkávanie tržieb ročne v prípade požičovní a 4,4 % pri predaji," uvádza The Hollywood Reporter.

A ako na tom budú príjmy z televíznej verzus online reklamy? Televízia už nebude dominantné médium s najvyššími príjmami z reklamy - internet ju porazí a je to otázka šiestich rokov. Stratégie sa téme venujú samostatne, pozrite si prognózy v správe Online reklama porazí televíznu. Vieme kedy.

 

(všetky dáta zdroj: PricewaterhouseCoopers/The Hollywood Reporter)

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 21:51