StoryEditor

Aplikácie, ktoré obsahujú reklamu, budú riadne označené. Rozkázal Google

26.11.2015, 08:44
Podľa nových pravidiel Google Play budú musieť aplikácie vopred uviesť, či sa v nich vyskytuje reklama. A znie to fér.

Google Play, poskytovateľ hudby, filmov, či aplikácií na stiahnutie, stanovil nové pravidlo. Dôvodom bol čoraz väčší počet sťažností užívateľov na nekvalitné a rušivé reklamy umiestnené v aplikáciách. Preto sa Google Play rozhodol konať. Najnovšie budú musieť aplikácie užívateľov vopred informovať, či obsahujú reklamný obsah. Užívateľ sa tak sám rozhodne, či podstúpi „riziko“ stretnutia sa zoči-voči reklamným posolstvám.

Aplikácie s reklamným obsahom obdržia nálepku „podporovaný reklamou“. Nové pravidlo Google Play sa pravdepodobne začne plne využívať začiatkom budúceho roka. Ako prvé sa k uverejňovaniu reklamy museli priznať rodinné aplikácie a aplikácie zamerané na deti. Postupom času však prídu na rad aj všetky ostatné. „Varovanie“ pred reklamným obsahom má zvýšiť transparentnosť a dôverihodnosť aplikácií. Užívatelia tak budú presne vedieť, akú aplikáciu si sťahujú. To síce vedeli aj doteraz, no vybiehajúce reklamy boli vždy prekvapením. Práve to sa však Google Play chystá odhaliť. 

O plánovaných novinkách Google Play informoval marketingland.com.

Zdroj: Erika Brindzová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 04:50