StoryEditor

České televízie majú nové taktiky na neprepínanie reklám

19.02.2013, 14:56
Nova odrátava breakom sekundy, Prima divákom za rátanie reklám platí. Čo na to slovenské stanice?

Obe najväčšie české komerčné televízie prišli s taktikou, ako donútiť divákov, aby počas reklám neprepínali. Nova večer znížila počet spotov, a navyše najnovšie ukazuje, ako dlho budú trvať. Prima pre zmenu organizuje SMS súťaže. Diváci, ktorí správne spočítajú počet reklám, môžu vyhrať päť tisíc českých korún.

Zatiaľ to ale vyzerá, že ani časomiera a ani menej reklám neodradí ľudí od toho, aby sa pozreli, čo dávajú inde. „Divácke návyky sú silné,“ odpovedala hovorkyňa Novy Marie Fianová na otázku, či ľudia už toľko neprepínajú. Zároveň ale dodala, že na vyhodnotenie je stále ešte skoro.

Naopak, divákov Prima family zjavne SMS súťaž zaujala: „Počas prvého februárového víkendu dorazilo 1174 správ,“ uviedol ako príklad hovorca FTV Prima Filip Sychra. Aj podľa neho je však ešte priskoro na vyhodnotenie. „Už teraz ale môžeme povedať, že určitý čiastkový efekt možno vysledovať,“ dodal. A Prima je evidentne spokojná. Pôvodne mala súťaž prebiehať len do 8. februára, televízia ju ale predĺžila o ďalších deväť dní.
 

 

JOJka nič podobné nechystá

Spýtali sme sa preto našich televíznych lídrov, či sa budú inšpirovať českými kolegami a zaradia do vysielania podobné finty.

Odpovede sme sa zatiaľ dočkali len od TV JOJ: „Odrátavanie reklám v našich komerčných blokoch zatiaľ neplánujeme, nie sme na to ešte technologicky spôsobilí,“ povedal pre Stratégie Martin Heržo, obchodný riaditeľ JOJ group.

JOJka však už má vyše roka zavedené tzv. "power breaky", kde pred spustením reklamného bloku dáva divákovi informáciu o počte reklám - z pravidla bývajú dve. „Takýto blok je očistený od akýchkoľvek dodatočných selfpromo blokov,“ dodáva šéf obchodu skupiny JOJ.

 

Na vyjadrenie TV Markíza čakáme, budeme správu aktualizovať.

Zdroj: mia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 20:12