StoryEditor

České televízie zriaďujú nové stanice

08.01.2013, 10:38
Novinkou sú alebo budú kanály Zoom, Pohoda či detské ČT. A čo slovenské plány?

Ani v období poklesu príjmov za reklamu v porovnaní s rokmi pred finančnou krízou nehodlajú veľké české televízie zastaviť plány na zriaďovanie ďalších staníc.

 

Susedské plány

Televízia Prima ešte tento mesiac alebo na začiatku februára k programom Family, Cool a Love pridá dokumentárnu stanicu Zoom. Číslo štyri zrejme nebude jej konečným. Všetko bude závisieť od vývoja na televíznom trhu. "Pokiaľ tu bude priestor pre ďalšie stanice, tak je to na úvahu," uviedol hovorca Primy Václav Mrázek.

Česká televízia (ČT) spustí detský kanál najskôr v druhej polovici roka. Teraz sa dotvára jeho koncepcia a vysielacia schéma. Program bude pozostávať z terajších programov pre deti staníc ČT1 a ČT2, ďalšej vlastnej tvorby a získaných programov zo zahraničia. Informoval o tom generálny riaditeľ Českej televízie Petr Dvořák. Detský kanál by mal vysielať od šiestej do 21. hodiny. ČT chce spustiť aj ďalšie kanály, predovšetkým stanicu zameranú len na regionálne vysielanie.

Nova, česká komerčná jednotka, už vlani začala vysielať na staniciach Fanda a Smíchov. Kanál Fanda je určený mužom, komédiám Smíchov.

Pred Vianocami začala v Česku pravidelne vysielať televízia Pohoda. A už pripravuje ďalšie plány. V decembri získala od rady pre rozhlasové a televízne vysielanie licenciu na programy zamerané na hudbu, lifestyle a zábavu. Budú sústredené na stanici Pohoda R.

 

Podľa odhadu českej mediálnej agentúry Admosphere televízne stanice vlani za deväť mesiacov odvysielali reklamu v cenníkovej hodnote, teda bez odpočítania zliav, bonusov a vzájomného výmenného obchodu, za takmer 20 miliárd Kč (cca takmer 783 miliónov eur). Virtuálne inkaso bolo vlani za deväť mesiacov rovnaké ako v tom istom období roku 2011.

 

Domáce plány

Na Slovensku (podľa zverejnených informácií) zatiaľ plánuje z veľkých televízií spustiť nový kanál len trhová dvojka. Jojka zatiaľ názov svojej tretej stanice neprezradila. Pôjde však o spravodajsko-dokumentárno-lifestylový kanál a vysielať by mal začať v marci 2013.

Tretí kanál nevylučuje ani šéf nášho verejnoprávneho média Václav Mika. V prípade prípadnej ďalšej programovej služby RTVS však zatiaľ nie je isté ani načasovanie, ani zameranie.

 

Čo sa týka objemov do reklamy v slovenských televíziách, podľa monitoringu TNS Slovakia naše stanice odvysielali za prvých deväť mesiacov 2012 takmer 400 miliónov eur, za jedenásť mesiacov minulého roka to bolo viac ako 565,5 milióna eur (čo je oproti predchádzajúcemu roku nárast o 15,31 % - za jedenásť mesiacov 2011 to bolo totiž skoro 490,5 milióna eur.)

Zdroj: TASR, mia

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. november 2024 00:47