StoryEditor

Depp stvárnil Trumpa vo filme parodujúcom jeho návod k úspechu

12.02.2016, 09:07
Filmári z webu Funny or Die svoj výtvor štylizovali do obrazovej kvality "béčkových" filmov 80-tych rokov.

V čase, keď Donald Trump denne plní americké médiá prostorekými výrokmi na tému svojej prezidentskej kandidatúry, prišiel satirický web Funny or Die s filmom tváriacim sa ako dokument o jeho ceste za úspechom v realitnom biznise. Zaručené rady, ako správne jednať s mocnými Američanmi, v snímke s vernými Trumpovými gestami a dikciou verne paroduje Johnny Depp.

 

Päťdesiatminutový pseudodokument nazvaný Umenie obchodu (Donald Trump's The Art of the Deal: The Movie) vychádza z rovnomennej knihy z roku 1987 a je prezentovaný ako jej filmový prepis. Depp vystupuje v úlohe vtedy štyridsaťročného podnikateľa mieriaceho nahor, ktorý predstavuje svoju knihu malému chlapcovi. "Vieš, že to je druhá najpredávanejšia kniha všetkých čias? Hneď po Biblii, ktorú písalo dvanásť chlapíkov. A poviem ti, tá je nudná," nenecháva už v úvode Depp za sprievodu Trumpových prehnaných gest nikoho na pochybách, že knižnú predlohu bude film zosmiešňovať.
 

 

Filmári z webu Funny or Die svoj výtvor štylizovali do obrazovej kvality "béčkových" filmov 80-tych rokov s využitím vtedajšej grafiky, zvuku i hudobného sprievodu.

Snímka postupne prezentuje veľa Trumpových rád, napríklad ako je dôležité neustále investovať, byť permanentne verejne aktívny či ako presadzovať svoj vplyv. Nanešťastie pre hlavného hrdinu sa každá z týchto rád prezentovaná v Trumpovej knižnej predlohe vo filme trochu zvrtne. "Úspešní ľudia sú stále na telefóne - aj keď na druhej strane nikto nie je," radí Depp chlapcovi a nasleduje zostrih rozhovorov s mocnými sveta vrátane vtedajšieho sovietskeho vodcu Michaila Gorbačova. Tomu hovorí "pokojne tú stenu nechaj zbúrať, ja ti postavím inú".

 

Skupina film nakrútila potajomky bez akejkoľvek publicity. Johnnyho Deppa známeho dokonalým stvárnením všemožných charakterov si vraj vysnívali ako ideálneho predstaviteľa Trumpa. "Keď súhlasil, boli sme ohromne nadšení. Nechceli sme tomu veriť," povedal agentúre AP šéf webu Funny or Die Owen Burke.

 

Na scenári sa podpísal niekdajší tvorca ďalšieho známeho satirického webe The Onion Joe Randazzo. Autori najprv plánovali premiéru na august a chceli ju stihnúť čo najskôr. Boli presvedčení, že vtedy aktívna a úspešná Trumpova prezidentská kampaň skoro skončí v zabudnutí. Nestihli to však a film vypustili do sveta až deň po Trumpovom triumfe v primárkach v New Hampshire. "Mysleli sme si, že to musíme prezentovať skôr, než (Trump) zmizne. A teraz to nevyzerá, že by sa k tomu chystal," poznamenal Burke.

 

Zdroj: ČTK

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 00:27