Dobré ráno. Foto: TV JojTV Joj
StoryEditor

Dobré ráno: Ako si počína novinka Jojky

17.07.2014, 08:30
Ranná šou televízie Joj si čísla sledovanosti zatiaľ nevylepšila. Čo na to Stratégie.

Televízia Joj má za sebou už vyše dva mesiace vysielania Dobrého rána. Tento týždeň zaznamenalo doposiaľ najslabšie vydanie z hľadiska sharu v 12-54.

Čo sa týka dlhodobého výkonu, ranná relácia TV Joj sa pohybuje okolo dvojciferných podielov.

Podľa Mediaboom hneď v prvom mesiaci kolísala okolo desiatky-jedenástky s niekoľkými jednocifernými sharmi. Relácia nedosahuje priemery Joj, ktoré sú aktuálne 15 % a v silnej časti jarnej sezóny boli okolo 16-17 %.

Stanica si pochvaľuje výkony Dobrého rána v mestách nad stotisíc obyvateľov (v júli maximum rtg/shr 2,3/26,8 %) - teda v Bratislave (júlové maximum 1,7/32,3 %) a Košiciach (júlově maximum 2,3/38,5 %). V jednej z minulých tlačových správ vyzdvihla aj trnavský región (1,0/33,5 %).

Markíze Dobré ráno nespôsobilo väčší pokles jej rannej relácie. Od začiatku roka do štartu Dobrého rána 5. mája malo Teleráno priemerne 77 tisíc divákov v cieľovej skupine 12-54 (rating 2,4 %, share 41,7 %). Od 5. mája doteraz - už v konkurencii Dobrého rána - pokračuje s približne 74-tisícovou sledovanosťou (rating 2,3 %, share 43,2 %).

Televízia Joj podnikla niekoľko krokov, najviditeľnejším je iné programové nastavenie. Kým v máji štartovalo Dobré ráno o 5:55 a už od 6. hodiny išlo v plnej konkurencii Telerána na Markíze, nedávno dostalo neskorší čas. Celý júl ho Joj vysiela od 6:45 do 8:45. A začala ho aj prerušovať animovanou rozprávkou.

Ako Joj potvrdila, so svojim Dobrým ránom počíta minimálne počas celého roku 2014. Šéf televízie Marcel Grega pripúšťa zmeny: "Je to beh na dlhú trať. Konkurenčná relácia je na obrazovkách už dlhé roky a vždy tam bola jediná. Neočakávame teda, že divák začne prepínať zo dňa na deň. V súčasnosti riešime dramaturgické prvky relácie a zaoberáme sa konštruktívnymi návrhmi, ktoré majú hlavu a pätu," povedal pre Aktuálne.sk.

Stratégie oslovili Joj s doplňujúcimi otázkami, televízia sa rozhodla Dobré ráno nekomentovať.

Čo na to Stratégie: Problémy a výzvy Dobrého rána
Saturovaný trh: Konkurovať natoľko etablovanému formátu ako Teleráno, ktoré sa vysiela už 18 rokov, nie je krátkodobá záležitosť. Pokiaľ Markíza neurobí zásadné chyby, nemajú jej prečo v najbližších mesiacoch ubúdať diváci Telerána, aj keby bol formát Joj akokoľvek skvelý.

Žánrová podobnosť: Na trhu už je ranná relácia magazínového typu - a Markíza ju neustále testovala a dolaďovala. Takýto deficit sa ťažko doženie, najmä ak to Joj skúša s podobným žánrom. Ráno jej fungovali reprízy spravodajstva, možno by mal väčší potenciál na trhu primárne spravodajský a servisný (počasie apod.) formát. Televízia Joj pravdepodobne hľadala priestor, ktorý by jej rozšíril možnosti product placementu (ten je v spravodajstve zakázaný).

Dramaturgia: Problematickou je aj dramaturgia relácie, radenie tém a celkovo flow Dobrého rána. Relácia bude potrebovať testovanie a následné moderátorské, formálne aj dramaturgické zmeny.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 19:21