Vyplýva to z čerstvo schválenej novely zákona o vysielaní a retransmisii.
Poskytovatelia audiovizuálnych mediálnych služieb budú musieť od januára 2013 na požiadanie povinne mesačne vyhradiť európskym dielam najmenej 20 percent z celkového času programov ponúkaných v ich katalógu. Vyplýva to z novely zákona o vysielaní a retransmisii, ktorú dnes 100 hlasmi schválili poslanci NR SR.
Ministerstvo kultúry pritom nepredpokladá, že by táto zmena finančne zaťažila poskytovateľov mediálnych služieb na požiadanie. Podľa údajov za rok 2010 totiž všetci z 36 poskytovateľov túto podmienku aj tak spĺňali.
Súčasťou novely je aj rozšírenie obmedzenia vysielania telenákupu na lieky a zdravotné výkony. „Výraz 'marketing authorization' je v zmysle smernice Európskeho parlamentu a Európskej rady zo 6. novembra 2001 'povolenie na uvedenie na trh', nie 'marketingové oprávnenie'," vysvetľuje rezort kultúry, ktorý právnu zmenu pripravil po pripomienkach Európskej komisie.
Zdroj: mia