Evita Urbaníková. Foto: Bc. Ivana ŠataníkBc. Ivana Šataník
StoryEditor

Evita Urbaníková: Slovenské časopisy som prestala čítať

29.04.2015, 15:38
Na trhu je nový mesačník Evita. "Čakám, že týmto časopisom, a teraz naozaj nechcem nikoho uraziť, vrátime na trh poctivú ženskú žurnalistiku," hovorí Eva Urbaníková.

Eva Evita Urbaníková sa už niekoľko rokov profesionálne živí vydávaním kníh. Na slovenskom trhu vybudovala značku Evita, ktorú pozná každá žena. Kým donedávna pod touto značkou vychádzali iba knihy, teraz na trh prichádza nový ženský magazín. Evita. Stratégie sa s ňou o novinke porozprávali.

 

Čo je podľa vás značka Evita? Je to príbeh úspešnej ženy, ktorá vie, čo ženy chcú?

To je ťažká otázka. Skôr viem, ako by som chcela, aby ju ľudia vnímali. Neviem, či treba hľadať také silné slová ako viem, čo ženy chcú. Skôr by som išla do príbehu úspešnej ženy, ktorá dala ostatným ženám to, čo ešte nemali a cítili, že je to fajn, že je to súčasťou ich života. V podobe knižiek. Keď som začala vydávať moje Evitovky, tak som našla na trhu dieru. Vtedy tu výrazne pôsobila len Táňa Vasilková-Keleová, ktorá píše romantickú červenú knižnicu a Matkin. Okrem nich boli všetko zahraničné veci. A zrazu som prišla ja. So slovenskými autorkami, so skutočnými príbehmi, písanými drzým, moderným a sviežim jazykom. Na a malo to paperbackový formát. Formát, ktorý ste si mohli zobrať hocikde so sebou do kabelky.

Idete takúto revolúciu urobiť s novým titulom Evita? Čo od neho očakávate? Tiež – všetko alebo nič?

Zatiaľ som plná eufórie, že tá ponuka prišla, že to má reálne kontúry, že časopis ide na trh... teším sa z toho. Samozrejme, robím všetko pre to, aby to bolo najlepšie. Snažím sa, že keď si otvorím hocijakú stranu, aby som sa „za ňu“ vedela postaviť, pretože tento projekt predsa len nesie moje meno. Čakám, že týmto časopisom, a teraz naozaj nechcem nikoho uraziť, vrátime na trh poctivú ženskú žurnalistiku. Veľmi rada čítam zahraničné ženské časopisy. Slovenské časopisy som prestala čítať, pretože som mala pocit, že všetko som už napísala sedemkrát. Nevedeli ma inšpirovať.

V čom bude magazín Evita iný?

Určite budem dbať, aby sme mali čo najviac externých prispievateliek, aby sme veľa outsourcovali. Aby to dýchalo vzduchom. Aby sa nepísali veci od stola len preto, že niekto musí zaplniť niečím ešte tri strany. To takto v Evite fungovať nemôže.

Máte pocit, že to, čo dnes stačí, je mať veľa čitateliek? Určite, značné časti príjmov glossy magazínov majú vydavateľstvá z predaja titulov. Ale stále veľká časť výnosov je inzertná. Myslíte si, že pravdivé a skutočné príbehy postačujú na to, aby ste týmto časopisom preskupili súčasné budgety?

Ale Evita magazín nebude len o skutočných príbehoch. Bude to lifestylový magazín so všetkým, čo doň patrí. Aj inzerenti sú ženy, alebo majú ženy, ak ich náš obsah a forma osloví, nebojím sa.

Evita na krste svojho nového časopisu. Viac fotografií nájdete tu.

 

Vráťme sa k vašej cieľovke. Môžete predsa len na základe skúseností povedať, že viete, čo slovenské ženy chcú?

Myslím si, že na ne platí to, ak príliš nešpekulujete nad tým, čo na ne platí. (Smiech) Platí na ne, že im ponúkate to, čo baví aj vás a čo vás baví úprimne. A najmä musí to obsahovať emóciu. Pretože my ženy sme emocionálne. Usmievam sa, keď niektoré ženy hovoria o tom, že by v živote nesiahli po ženskej literatúre, pretože ony sú intelektuálne niekde vyššie. Ja však hovorím, všetky ženy, a je úplne jedno, či je to pokladníčka v obchode, upratovačka či právnička, všetky žijeme vzťahmi. My sme tie, ktoré vzťahy udržujeme, my sme tie, ktoré v tých vzťahoch určujeme hranice.

Sú ženy verné, lojálne čitateľky?

Takto by sme ani nemali postaviť otázku. Bolo by to voči nim nefér. Aj ja mením značky krémov a je to prirodzené. Preto to od nich nevyžadujem a necítim ani ako krivdu, keď si čitateľka nekúpi Evitovku rok, a vráti sa potom opäť neskôr.

Čo je pre vás viac, marketing alebo dobrý obsah?

Je to rovnocenné. Ak urobíte dobrý marketing a čitateľku nezaujme obsah knihy, potom ste stratili jednu dušu. Viac ju nepresvedčíte. Na druhej strane dnes už k dobrému obsahu potrebujete aj marketing. Ak napíšete kvalitnú knihu, čitateľ si ju už dnes nenájde sám. To v dnešnom svete nefunguje. Musíte presne vedieť, pre koho knižku píšete. A tomu človeku treba dať vedieť, že titul existuje.

 

Celý rozhovor s Evitou nájdete v Stratégiách 4/2015, ktoré sú práve v predaji.

 

Prečítajte si tiež:

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Petra Ševčíková

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 02:56