Jaroslav Rezník
StoryEditor

Jaroslav Rezník: Detaily projektu "Talenty. Tvorba. Technológie. Teraz"

20.07.2012, 10:35
Prinášame výber najzaujímavejších bodov z projektu, ktorým sa Rezník uchádza o kreslo riaditeľa RTVS.

Jaroslav Rezník kandiduje na post generálneho riaditeľa RTVS. Do parlamentu poslal projekt Talenty. Tvorba. Technológie. Teraz. Stratégie si ho preštudovali. Prinášame výber téz, ktoré Rezník v projekte prezentuje.

 

Jaroslav Rezník: Talenty. Tvorba. Technológie. Teraz
Vybrané tézy z projektu

- spojenie rozhlasu a televízie bolo efektívnym krokom

- situácia médií verejnej služby je kritická

- finančné zdroje ani zďaleka nezodpovedajú úlohám. Možnosti: plniť úlohy a vytvárať stratu alebo rezignovať na väčšinu verejnoprávnych úloh

- základným poslaním budúceho manažmentu bude rokovať o legislatíve, odpočte DPH a usporiadať vnútornú štruktúru programových skladieb. Ozdravenie médií spočíva v doriešení modelu ich financovania

- doteraz boli verejnoprávne médiá o nekontinuitných rozhodnutiach manažmentov a neustálom experimentovaní s programovou štruktúrou

- zanedbala sa komunikácia so zamestnancami

- verejnoprávne médiá potrebujú reštrukturalizovať

- treba vytvoriť moderný verejnoprávny web aj s archívom on demand. Má vzniknúť divízia nových médií

- plán: spustiť v septembri 2014 stanicu pre deti a mládež, tretiu programovú službu. S rozpočtom do 2 miliónov eur

- televízny program treba skladať podľa zloženia diváka v danom čase a nie podľa programovej ponuky konkurencie

- Jednotka má vzdelávať, informovať a zabávať. Cieľ: Jednotka ako plnoformátová verejnoprávna stanica podľa princípu BBC, Dvojka ako špecializovaná spravodajská televízia s publicistickými presahmi s regionálnym rozpájaním od roku 2014

- pokusy vytvoriť rodinnú polokomerčnú televíziu sú nezmyselné

- posun Správ STV na 19. hodinu je bezzubou stratégiou

- treba okamžite začať s totálnou rekonštrukciou spravodajstva, zásadnú zmenu by malo byť vidieť do 6 mesiacov od nástupu

- cieľ v programe: konkurencia v oblasti hodnôt, nie štruktúra ako „soft“ alternatíva ku komerčnej konkurencii ako doteraz

- plán nastaviť cieľovú skupinu televíznych staníc na 4+

- treba zaviesť spôsob merania diváckej spokojnosti s programom

- televízna produkcia si žiada zaviesť systém programovej objednávky

- treba prehodnotiť otázku počtu programových služieb a koncentrovať sa na kvalitnú programovú skladbu pri menšom počte programov

- omladzovanie za každú cenu nie je progresívne

- hlavné rozhlasové spravodajstvo by malo ísť spoločne na Rádiu Slovensko a Regine

- rozhlas: je potrebné obmedziť infantilizáciu a povrchnosť moderátorských vstupov

- Rádio_FM: plánovaná počúvanosť 5 % do 2015

- v horizonte štyroch rokov je nevyhnutné uvažovať o premiestnení SRo a STV do spoločného objektu

 

Reznik Projekt

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 23:10