Funko mení od septembra cenník. Pribudne doň aj nový reklamný formát – testovanie produktov.
Pýtali sme sa zástupcov slovenských rádií, aké novinky chystajú do novej sezóny v rámci ich obchodných i programových plánov. Dnes prinášame odpovede Fun rádia.
„Vzhľadom k tomu, že máme výraznejší rozdiel v naplnenosti v 4 top mesiacoch, ešte som nezjednotila cenník, tak ako to chceli niektoré mediálky. Toto rozdelenie je pre nás veľmi podstatné, zažili sme obdobie, kedy sme nemali pomaly kde vysielať moderátorské vstupy, týmto cenovým rozlíšením túto hrozbu eleminujeme.,“ hovorí Miriam Kittler, obchodná riaditeľka Fun rádia.
Len tri pásma
Čo sa teda od novej sezóny zmení? Zjednoduší sa delenie vysielacieho času - z piatich len na tri pásma - od 6.00 do 12.00, od 12.00 do 18.00 a od 18.00 do 6.00. „Trochu som upravila ceny tak, aby nám to neubralo z príjmov a zároveň aby klienti mohli mať viac naplánovaného. Ak to mám povedať cez čísla, tak CPT v čase od 5.00 do 19.00 je nižšie, v čase od 6.00 do 18.00 mierne vyššie. Pre nás to má veľký význam, zjednodušili sme trošku plánovanie a dali sme priestor aj klientom, ktorí potrebujú väčšiu frekvenciu nasadenia vo vysielaní....“ avizuje Miriam Kittler.
Šéfka obchodu sa rozhodla upraviť cenu aj popoludňajšej šou s Juniorom a Marcelom, pretože sa podľa jej slov začala javiť ako klientsky veľmi žiadaná: „Máme tam pretlak reklamy hlavne v období projektov – a tie máme v podstate každý mesiac. Urobili sme však zároveň cenovo atraktívnejšie tri hodiny pred reláciou
Testovanie – ako pre koho
Do cenníka pribudol jeden nový produkt - Testovanie (produktov) moderátormi Fun rádia. Pilotne ho spustilo Fun rádio už počas leta pre klientov, ktorí využili B2B akciu Klonovač. „Testovanie má jasne špecifikovaný čas vysielania, cenu a výrobu. Rozhodovanie bude len o tom, ktorý produkt sa bude testovať, lebo nie všetky sa na to hodia. Berieme ohľad aj na to, čo je pre poslucháčov zaujímavé. Máme preto, tak ako aj pri téme dňa, právo odmietnuť...“ hovorí Miriam Kittler, ktorá si nevie prestaviť, že by vo Funku testovali napríklad prezervatívy: „Aj keď nepochybujem o tom, že v éteri by naši moderátori spracovali aj testovanie takéhoto produktu veľmi zodpovedne a atraktívne :)“
S videom na webe či upútavkami
Testovať vraj budú všetci moderátori. „Nikdy však negarantujeme, ktorý moderátor to bude. Bude to záležať od produktu, od načasovania, od prijatia toho-ktorého moderátora. Navyše, spôsob realizácie testovania bude len na moderátoroch, do toho im my nezasiahneme,“ hovorí šéfka obchodu.
Klient teda bude mať dve možnosti – buď si vyberie jednorazové odvysielanie v éteri alebo aj pridané video na webe rádia, limitované na určité obdobie. „Navyše, vieme k testovaniu ponúknuť aj upútavky, čo produkt ešte zatraktívni. Vieme naše reklamné produkty nakombinovať tak, aby bol klient spokojný a aby sa nám vrátil. A to je podstatné“ dopĺňa Miriam Kittler.
Testovanie si vo Fun rádio zatiaľ vyskúšali napríklad aj také značky ako Audi, AXE a Subaru.
Program bez zmeny
Na otázku prípadných programových zmien pre Stratégie krátko odpovedal Rasťo Dutka, programový riaditeľ Fun rádia: „Okrem drobných optimalizácií neplánujeme v programe Fun rádia na jeseň žiadne podstatné zmeny.“
Zdroj: Miroslava Klempová