Dnes štartuje svoje vysielanie nová TV WAU, tretia stanica skupiny JOJ. Čo si od nej sľubuje samotná televízia z obchodného hľadiska?
„Všetko nad 3 % podielu na trhu 12 – 54 bude prínosom,“ odpovedal František Borovský na základnú otázku predikcie sledovanosti nového kanálu.
Čo sa týka potenciálneho nového prerozdelenia investícií v rámci existujúceho trhu, JOJ Group má jasné ciele: „Štart televízie WAU je jedným z krokov, ktorým si chceme vziať peniaze, ktoré sú momentálne u konkurencie, a ktorá nám svojou obchodnou politikou ponúka šancu dostať sa k nim,“ povedal suverénne Borovský.
Tieto ambície napokon potvrdil aj Martin Heržo, obchodný riaditeľ JOJ Group: „Našou snahou je byť na konci roku v rámci JOJ Group lídrom na trhu,“ prezradil. K tomu má prispieť aj práve dnes štartujúca tretia stanica skupiny.
O zmene obchodného modelu JOJ Group sme už písali. Teraz na margo nákupu reklamy upresňuje Heržo zadávateľov pre WAU: „Očakávame silnejúci záujem zo strany výrobcov rýchloobrátkového tovaru, hlavne kozmetiky, detergentov, jedla a nápojov...“
Finančný riaditeľ JOJ Group Marcel Grega dúfa, že už budúci rok si nový kanál zarobí na svoje priame prevádzkové náklady. „To, čo WAU zarobí, musí niekomu uchmatnúť. Vzhľadom na to, že cieľová skupina WAU je iná ako v prípade JOJ a Plus, kanibalizácia reklamných príjmov by mala byť minimálna,“ vysvetľuje Grega dôvody na vieru v rýchlu návratnosť investícií do WAU.
A z čoho sa najviac teší pri spúšťaní novej stanice Ivana Semjanová, marketingová riaditeľka JOJ Group? „Novú „malú“ televíziu uvádzame na trh aj s pôvodnými formátmi, ktoré vyrábame špeciálne len pre ňu. A to u nás ani v Česku nie je zvykom.“
Čo všetko o JOJ Group, obchode či financiách, ale tiež o programe TV WAU či jej vizuáli prezradili kompetentní z televízie? A aké očakávania od novej stanice má mediálny trh slovami mediálnych agentúr? To všetko sa dočítate v špeciálnej prílohe dnešných Hospodárskych novín (pondelok 15. apríla 2013), aj v pripravovaných aprílových Stratégiách.
Zdroj: mia