Spomedzi klasických médií je televízia stále najsilnejšia televízia. V druhom polroku 2013 mala denný dosah na takmer 9 z 10 ľudí. Vyplýva to z národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle - TGI.
Sledovanosť všetkých televízií bola na Slovensku v 3. a 4. kvartáli 2013 presne 89 %: toľko opýtaných povedalo, že "včera" si zaplo niektorú z televíznych staníc. Druhým najúspešnejším spomedzi klasických médií je rozhlas s 69-percentným dosahom. Aspoň raz za týždeň si rozhlas vypočuje 91 % Slovákov.
Dosah jednotlivých médií na Slovensku
(priemer za 3. a 4. kvartál 2013, zdroj: Median SK, MML-TGI)
89 % Televízia (sumárna sledovanosť všetkých televízií, parameter "sledoval včera"
69 % Rádio (počúval včera)
50 % Mesačníky (čítal posledné vydanie)
44 % Týždenníky (čítal posledné vydanie)
34 % Denníky (čítal posledné vydanie)
18 % Dvojtýždenníky (čítal posledné vydanie)
Televízia napriek nástupu digitálnych médií na Slovensku zatiaľ neklesá a už niekoľko rokov si drží približne 90-percentný denný dosah. Stabilné je tiež rádio pohybujúce sa dlhodobo okolo 70 % a mesačníky s 50 %. Denníky a týždenníky stratili za posledných päť rokov približne desať percentných bodov. Dvojtýždenníky sú najmä vďaka programových časopisom stabilizované, avšak ich dosah je najnižší a neprekračuje 20 %.
Historický vývoj jednotlivých mediatypov
Podrobné výsledky prieskumu MML-TGI nájdete vo februárových Stratégiách, ktoré vyjdú čoskoro.
zdroj dát: Median SK, MML-TGI
Zdroj: Ivan Krasko