Mediálna mobilizačná kampaň pred májovým referendom o vstupe SR do Európskej únie začne v polovici apríla, štyri týždne pred samotným hlasovaním.
Zahrňovať bude televízne a rozhlasové spoty, diskusné a publicistické relácie, inzerciu i tematické prílohy v tlači, billboardy, plagáty. K propagačným podujatiam budú patriť aj hudobné koncerty.
Na inštruktážnom seminári o tom včera informovali predstavitelia vybraných reklamných agentúr Creo/Young & Rubicam a Monarch, a. s., ktoré kampaň v sume 29,5 milióna korún zabezpečujú. Podľa Michala Ruttkaya z Creo/Young bude kampaň apelovať na zodpovednosť každého jednotlivca, aby sa dôležitého hlasovania zúčastnil. Televízne a rozhlasové spoty vo verejnoprávnych i súkromných médiách budú trvať 10 až 60 sekúnd a objavia sa v nich aj známe osobnosti. Hotová je už znelka, ktorá bude sprevádzať logo kampane s vrcholom Kriváňa obkoleseného európskymi hviezdičkami.
K billboardovým heslám budú patriť: Povedzte to zreteľne!, Budúcnosť máte vo svojich rukách!, Nenechajme to na iných!, či eroticky podfarbené Lepšie je byť dnu ako von. Akcie vyvrcholia hudobnými koncertmi 13. mája v Bratislave a Košiciach s názvom Už len tri dni!.
Podľa Ruttkaya napriek stálej pomerne vysokej podpore obyvateľstva pre vstup do EÚ ostatné prieskumy verejnej mienky naznačujú jej čiastočný pokles. Dôvodom sú podľa neho sporné politické diskusie k príprave kampane, situácia okolo Iraku, ako aj dopad vládnych úsporných ekonomických opatrení na občanov.
Zdroj: TASR