StoryEditor

Najpočúvanejšie sú Rádio Expres, Rádio Slovensko a Fun rádio (prehľad)

07.02.2016, 10:53

RTVS so svojimi piatimi okruhmi vedie v počúvanosti medzi rozhlasovými sieťami.

Najpočúvanejšou rozhlasovou stanicou je naďalej Rádio Expres. V treťom a štvrtom kvartáli 2015 dosiahla počúvanosť 19 percent. Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu MML-TGI, ktorý realizuje spoločnosť Median SK.

 

 

V prieskume odpovedali ľudia na otázku, ktorú rozhlasovú stanicu počúvali včera. Rádio Slovensko, druhé v poradí, zaznamenalo 17-percentnú počúvanosť, tretie Fun rádio 11-percentnú. Medziročne zaznamenali tri najpočúvanejšie stanice rovnaký jednopercentný pokles. Na ďalších priečkach sa v prieskume umiestnili Rádio Jemné (8 percent), Rádio Európa a Rádio Regina (oba po 7 percent) a Rádio_FM (3 percentá).

 

Rebríček rozhlasových sietí

Počúvanosť piatich rozhlasových okruhov RTVS bola v závere minulého roka 26-percentná. Rozhlasová sieť Rádio Group (Fun rádio, Rádio Európa 2, Rádio Kiss, Rádio Frontinus, Rádio Rebeca, Rádio Beta, Rádio Best FM, Rádio Prešov, Rádio Lumen, Rádio Liptov, Rádio SiTy, Záhorácke rádio) mala počúvanosť 18-percentnú a sieť Rádio Services (Rádio Jemné, Rádio Anténa Rock, Rádio Vlna) 16-percentnú.

 

Počúvanosť za posledný týždeň

Prieskum sleduje i to, aké rozhlasové stanice počúvali ľudia za posledný týždeň. V tomto parametri dokázala skupina Rádio Services preskočiť skupinu Rádio Group. V 3. a 4. kvartáli jej stanice počúvalo už 36 percent populácie, v 2. a 3. kvartáli mala ešte počúvanosť 23-percentnú. Počúvanosť skupiny Rádio Group spadla v týchto dvoch prieskumoch z 40 na 32 percent. Okruhy RTVS zaznamenali v parametri "počúval posledný týždeň" 43 percent.

 

Podiely na trhu

Najvyšší podiel na trhu si udržuje Rádio Expres (23 percent), nasledovaný Rádiom Slovensko (21 percent), Fun rádiom (13 percent), Rádiom Jemné (9 percent), Rádiom Regina (8 percent) a Rádiom Vlna (4 percentá). Zvyšné rozhlasové stanice majú 14-percentný trhový podiel.

 

Národný prieskum zameraný na spotrebu, médiá a životný štýl, uskutočnila agentúra Median SK v dňoch 22. júna do 13. decembra 2015 na vzorke 4306 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Realizuje ho v licenčnej spolupráci s britskou spoločnosťou Kantar Media.

 

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 05:13