Na najväčšom trhu s televíznou reklamou v Európe – Nemecku – sa menia cieľovky. Televízny líder Mediengruppe RTL Deutschland od 1. marca prestáva pracovať so skupinou 14-49 a prechádza na širšiu 14-59. Oficiálne zdôvodnenie: populácia Nemecka a teda aj televízni diváci starnú.
Mediengruppe RTL Deutschland argumentuje údajmi štatistického úradu. "Cieľová skupina 14-49 sa čoraz viac zmenšuje. Spadá do nej už menej ako polovica obyvateľov a podiel neustále klesá." RTL tvrdí, že nová cieľová skupina reaguje na tento trend.
Na širšiu cieľovku prechádzajú všetky stanice z portfólia. RTL, VOX, n-tv, RTL Nitro aj Super RTL budú pracovať výhradne so 14-59 vo všetkých oficiálnych materiáloch, a aj spätne bude poskytovať iba údaje za 14-59.
Konkurenčná skupina ProSiebenSat.1 však ostáva pri pôvodnej cieľovke 14-49. V rovnaký deň, ako RTL oznámila svoj krok, zverejnila tlačovú správu o tom, že ProSieben vo februári "významne rástla" a stenčila odstup od trhového lídra.
Skupina RTL má za sebou obdobie slabších výsledkov. Jej hlavný kanál dosiahol minulý rok podiel 15,9 % v 14-49, čo znamenalo pokles oproti roku 2011 o 2,5 bodu. Konkurenčná ProSieben mala v minulom roku share 11,3 % a medziročne klesala menej prudko – iba o 0,4 bodu.
Veková pyramída obyvateľov Nemecka v rokoch 2005, 2015 a 2025 (zdroj: Statis)
Zdroj: Ivan Krasko