Na Slovensko prichádza ďalší formát. RTVS kúpila od nemeckej spoločnosti Red Arrow International magazín Galileo.
V nemecku sa magazín vysiela na stanici ProSieben, programovo cieliacej na mladých ľudí od 14 do 29 rokov. Nemecká trhová dvojka ho nasadzuje do lukratívneho denného slotu medzi 19:05 až 20:15 a vysiela naživo. Galileo dosahuje nadpriemerné výkony, aktuálne okolo milióna divákov v základnej reklamnej cieľovke 14-49. Včerajšia epizóda mala podiel 14,4 %, a to na stanici s priemerom medzi 11 a 12 % a v konkurencii nekonečného seriálu RTL Gute Zeiten, Schlechte Zeiten. Za júl sa jeho výkony pohybujú okolo 13 %. Vzniklo tiež niekoľko spin-offov vrátane prime-timových verzií (Galileo Big Pictures, Galileo CO2ntra, Galileo Extra, Galileo eXtreme, Galileo Mystery, Galileo X.perience).
Miklánek zatiaľ nevie, či slovenské Galileo vznikne interne alebo externe. "Máme k dispozícii dva scenáre rozpočtov," povedal. RTVS totiž dostala ponuku aj z externého prostredia na výrobu na kľúč. V prípade internej výroby je schopná reláciu spustiť od 1. októbra, pri externom modeli o mesiac skôr. "Televízie, ktoré vysielajú tento projekt, majú na to špecializované redakcie," dodal.
Miklánek zopakoval, že v jesennej štruktúre nie je denná game-show 5 proti 5 a zatiaľ nedošlo k dohode na cene. Práve preto hľadali alternatívu a našli ju v podobe Galilea. "My sme sa situácii prispôsobili. Zvýšenie ceny za licenciu 5 proti 5 o 60 % nie je adekvátne," hovorí.
Zdroj: Ivan Krasko