StoryEditor

Okrem detskej stanice aj kultúrna

21.02.2013, 14:39

Česká televízia pripravila koncept pre Déčko aj Art.

Nový detský kanál ČT: D, nazývaný „Déčko“, začne vysielať 31. augusta. 

Česká televízia zároveň oznámila, že by chcela pripraviť ďalší televízny kanál, zameraný na kultúru, s názvom Art. Než ho rozbehne ako samostatnú stanicu, pobeží kultúrny kanál na pozícii toho detského. Detský kanál bude vysielať od 6 hodín ráno do 20 hodín večer. Od 20 hodiny potom nabehne vysielanie Art, ktorý umožní dostať do prime timu programy, ktoré by sa tam podľa generálneho riaditeľa ČT Petra Dvořáka inak ťažko dostali. Za kanál Art bude zodpovedný Tomáš Motl, program detského kanálu má na starosti Petr Koliha.


 
Kultúra od 20 hodiny večer


 

Art bude začínať správami z kultúrnej oblasti. Programy v prime time sa budú venovať divadlu a opere, súčasnej hudbe, výtvarnému umeniu. Ďalej pôjde o dokumentárne filmy o autoroch, magazín o literatúre, relácia o trendoch v televíziách z celého sveta. V neskorších časoch bude napríklad aj študentské okno, kde budú diela, ktoré vznikajú u susedov i vo svete. Cez víkend pobeží program "Je nám cťou", kde získajú priestor ľudia, ktorí dosiahnu nejaké zásluhy - umelecké ceny ai. V sobotu večer bude vysielaná kontaktná relácia hovoreného slova a hudby. Nebudú chýbať ani artové či festivalové filmy v pôvodnom znení.


 
Detský kanál Déčko
 

 

Programová schéma detského kanálu Déčko bude zahŕňať akvizičné programy, ktorých bude asi 66 %, ale aj vlastnú tvorbu. Pôvodná tvorba by mimo archívu mala tvoriť podiel okolo 20 %. Ráno bude patriť zábavnej akvizícii a Kúzelnej škôlke. Potom by mali nasledovať populárno-náučné programy, okolo obeda čítanie kníh či animované rozprávky. Okolo pol piatej bude premiéra Čarovnej škôlky, ďalej tiež už zavedený program Planéta Yó, Večerníček a animované seriály. Česká televízia je pripravená schému upravovať podľa požiadaviek detí, rodičov i odbornej verejnosti. V programe budú aj krátke päťminútové správy a publicistické reláciem vrátane informačného servisu zahŕňajúceho akcie v celej ČR, kam s deťmi zájsť.
 

 

Na detskom kanáli podľa Dvořáka ČT nechce vysielať klasickú spotovú reklamu a nebude tam umiestňovaný ani product placement.

Zdroj: Stratégie

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. máj 2024 01:54