Keep Your Light Shining
StoryEditor

Predajca tureckých telenoviel: Ďalší veľký seriál určite príde

25.07.2014, 11:03
Najskôr bola Tisíc a jedna noc, potom Sultán. Čo má nové predajca, ktorý na Slovensko priniesol turecké seriálové hity.

Na najväčom televíznom veľtrhu strednej a východnej Európy NATPE Europe sme sa zhovárali aj so Sales Directorkou zo spoločnosti Global Agency Senay Tas. Global Agency na Slovensko predala turecké seriály Tisíc a jedna noc (1001 Nights) či Sultán (Magnificent Century), teraz má aj väčšie úspechy s formátmi, keď sa jej napríklad podarilo predať novú spevácku šou Keep Your Light Shining do Nemecka na ProSieben.

 

Viem, že aj v minulosti ste predávali formáty, no teraz sa mi zdá Global Agency aktívnejšia. Prinášate napríklad Keep Your Light Shining, ktorý išiel aj v nemeckom prime-time. Máme to chápať ako expanziu Global Agency vo formátovom segmente?

Áno, sústredíme sa na formáty a veríme, že aj s nimi urobíme dobré obchody. Náš akvizičný tím pracuje na tom, aby nachádzal formáty, ktoré by sme mohli celosvetovo distribuovať. Okrem Keep Your Light Shining sme priniesli aj dve novinky Flirt or Fiasco a Stars on the Street. Tie zatiaľ neboli na žiadnom inom veľtrhu, chceli by sme im urobiť veľké promo práve na jeseň v Cannes. Na stredne veľkých veľtrhoch ako NATPE Europe zvyčajne neprinášame veľa nového obsahu, nechávame si ich na MIP-y. Tieto dva formáty sme len nedávno získali.

Takže akási predpremiéra, prvé diskusie s potenciálnymi vysielateľmi. Poviete nám o nich viac?

Flirt or Fiasco je format od Constantin Entertainment, je to denná dating show; pätica žien má obmedzené množstvo času a peňazí, aby vymyslela ideálne prvé rande… V každej časti jedna, pričom ostatné ženy to hodnotia - čo by robili inak, lepšie… Na konci týždňa najúspešnejšia z nich vyhrá peniaze. Mužov vyberá produkčná spoločnosť - hľadá vhodné typy k ženským súťažiacim. Druhá novinka Stars on the Street je zo Španielska. Ľudí vystupujúcich na ulicu natočia kamery, videá zverejnia na webe, potom produkčná spoločnosť vyberie štyroch z nich. Prekvapí ich - v práci či kdekoľvek inde - a povie: vybrali sme vás do šou, no máte len hodinu, aby ste sa pripravili. Ich výkony hodnotia ľudia - hádžu im mince a kto získa najviac, je víťaz.

V čom sa Keep Your Light Shining odlišuje od ostatných konkurenčných speváckych formátov na trhu?

Rozdiel je v dynamike. Súťažiaci spievajú tú istú pieseň a striedajú sa, pričom majú veľmi málo času, aby zaujali - často 20 až 25 sekúnd. Šou ako tieto potrebujú výbornú produkciu - všetko od scény, osvetlenia, výberu súťažiacich, hudby… Ak v regióne strednej a východnej Európy fungovali ostatné talentové šou, určite bude s dobrou produkciou aj naša.

Formát mal svetovú premiéru v Nemecku, ale priniesol len vlažné výsledky. Nie je to problém?

Pri nemeckej verzii ma zaujalo, akú produkčnú silu do toho vložili, bolo to pôsobivé. Ratingy mala ProSieben priemerné, ale oni formát dosť pozmenili. Mali tri samostatné šou, no pôvodná verzia trvá desať týždňov a napokon sa víťazi jednotlivých kôl stretnú vo finále. Nákupcovia by sa mali pozrieť na to, čo robila ProSieben a čo by môže zaujať ich lokálne publikum. Je dôležité držať sa originálu. Keďže ProSieben bola prvá, dali sme jej voľné ruky, ale máme pocit, že až toľko slobody nebolo pre formát dobré. Diváci musia mať čas a príležitosť stotožniť sa so súťažiacimi, nájsť si svojich favoritov a pozrieť si ich opäť.

Aký význam má pri Keep Your Light Shining druhá obrazovka, second screen experience?

Pri tejto šou nemusíte mať nevyhnutne druhú obrazovku, môžu rozhodovať len ľudia v štúdiu. Nedávno sme uzatvorili opciu s rumunským Pro TV. Veríme, že ako prví v regióne začnú vyrábať Keep Your Light Shining. Uvidíme, aký prístup zvolia.

Čo hovoríte na second screen ako také? Je to budúcnosť, alebo iba bublina, ktorá spľasína?

Druhá obrazovka je dôležitá - je to budúcnosť. V západnej Európe sa už prejavuje naplnu. Dôležitý je však aj program, ktorý doplníte napríklad aplikáciou - musite si byť istí, že táto kombinácia bude pre používateľov dobrá, navyše treba dbať na jednoduché používanie.

Senay Tas

Na Slovensku je Global Agency známa najmä cez hotové turecké seriály. Stále hľadáme novú Tisíc a jednu noc alebo Sultána…

Nuž, príde to. Ťažko povedať, čo bude ďalšie, lebo je len jedna Tisíc a jedna noc, jeden Sultán. Ale neznamená to, že lepšie seriály nemôžu prísť čoskoro. Tureckí tvorcovia sú veľkí profesionáli a čoskoro podobne veľké seriály prinesú. Teraz ešte niet čo oznamovať, ale napríklad sa hovorí o spin-offe Sultána. No zatiaľ nič nie je isté.

Stánok Global Agency na NATPE Europe

Prečo ste sa rozhodili prísť do Prahy na NATPE Europe?

Na predchádzajúci budapeštiansky veľtrh sme chodili, bol pre nás dôležitý. Toto je jediný televízny veľtrhu v strednej a východnej Európe, ktorý sa zameriava na okolité krajiny. V Prahe sme dúfali, že sa zmenou lokality pozdvihne, chceli sme to skúsiť a uvidieť. Máme pocit, že veľa sa nezmenilo, ale stále veríme v jeho opodstatnenosť. Sme veľká spoločnosť, ktorá pracuje práve s týmito trhmi. A aj keď zoznam nákupcov možno nie je taký veľký, mali by sme tu byť.

Čo sa špecificky pre vašu spoločnosť zmenilo presunom z Budapešti do Prahy?

V tejto chvíli sa nič nezmenilo, no viac uvidím, keď sa vrátim a budem pokračovať v komunikácii s televíziami. Máme pravidlo nikdy neuzatvárať obchody na veľtrhu. Pre mňa osobne to bolo dobré, stretla som klientov, ktorých som možno nevidela aj rok. A sú tu niektorí noví. Vždy je dobré okrem mailovej komunikácie občas sa stretnúť osobne.

Prídete aj budúci rok?

Keby to bolo na mne, tak áno. Ale rozhodnutie je na manažmente.

 

Pozrite si ukážky nových formátov Global Agency:

http://youtu.be/UcGUp_EikjI

http://youtu.be/lHEHYjGc_KI

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 21:09