StoryEditor

Rádio Expres: Trhová jednotka môže byť len jedna

24.02.2014, 17:56
Prinášame prvú reakciu Rádia Expres na informáciu o spojenom obchode Fun rádia a Europy 2.

Ako sme už dnes informovali, Fun rádio a Europa 2 budú mať od 1. marca spoločného predajcu reklamy - stane sa ním Fun Media Group.

Keďže vo svojom vyjadrení Fun Media Group slovami Miriam Kittler porovnáva vzniknutú kombináciu rádií s doterajšou podielovou jednotkou na trhu, na rovnakú tému - kto bude odteraz líder a v čom - sa dnes pre Stratégie vyjadrila aj obchodná šéfka Expres Medie.

 

 

 

„Veľmi ma teší, že vytvorením možnosti skombinovať reklamnú kampaň na rádiu Europa 2 a Fun rádiu, sme vytvorili novú obchodnú jednotku na rozhlasovom trhu,“ povedala dnes obchodná riaditeľka FUN MEDIA GROUP Miriam Kittler.Táto kombinácia rádií prevyšuje doterajšiu jednotku na trhu - rádio Expres - v podiele na trhu o viac ako 21 % (CS 14 – 54), pritom klient zaplatí za kombinačnú kampaň na Europa 2 + Fun rádiu takmer identické peniaze ako v rádiu Expres. Pre klienta to znamená, že efektívnejšie vynaloží peniaze na kampaň, pretože oslovenie tisíc poslucháčov je pre neho lacnejšie v kombinácii Fun rádio + Europa 2 ako v rádiu Expres,“ vysvetľuje Miriam Kittler.

Fun rádio na margo tejto témy vymenúva tiež čísla: "Fun rádio si dlhodobo udržiava pozíciu silnej komerčnej dvojky so 14,2 %-ným podielom na trhu. Má 546 tisíc denných a 1.120.000 týždenných poslucháčov. Viac ako 70 % poslucháčov Fun rádia je vo veku do 40 rokov. (Zdroj: MML-TGI SR 3.+4. kvartál (24.6.2013 - 8.12.2013))"

 

Reakciu na porovnávanie novej obchodnej jednotky na rozhlasovom trhu s trhovou jednotkou v počúvanosti poskytla pre Stratégie aj obchodná riaditeľka Expres Media Lenka Čamborová: "Rádio Expres je dlhodobo najpočúvanejším rádiom a obchodná spolupráca založená na zľavovej politike medzi Fun rádiom a Europou 2 nijako nemení situáciu na trhu. Trhová jednotka môže byť iba jedna, čo dlhodobo dokazujú aj výsledky prieskumov počúvanosti." Ako obchodná šéfka dodáva, v Exprese síce sú si vedomí, že je kombinácia spomínaných dvoch staníc efektívnym nástrojom pre mladšie cieľové skupiny, pre ktoré sa doteraz používalo iba Fun radio, ale: "Ak však zoberieme do úvahy celú slovenskú populáciu, samotné Rádio Expres je stále počúvanejšie, ako kombinácia týchto dvoch staníc," hovorí Lenka Čamborová a na záver zdôrazňuje: "Pre Rádio Expres sú tak najväčšou hodnotou poslucháči a v obchodnej sfére samozrejme klienti, ktorí sa už mohli presvedčiť, že reklama v Rádiu Expres naozaj funguje."

Rádio Expres ku svojim vyjadreniam tiež dodáva čísla - konkrétne posledná vlna prieskumu MML-TGI: "denná počúvanosť Rádia Expres 852 000 poslucháčov vs. 823 000 poslucháčov kombinácie Fun rádio a Europa 2; týždenná počúvanosť Rádia Expres 1 531 000 poslucháčov vs. 1 522 000 poslucháčov kombinácie Fun rádio a Europa 2."

Zdroj: Miroslava Klempová

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 13:33