Peter Sagan je dnes jednoznačne výbornou marketingovou značkou. A rovnako výbornou témou pre médiá. Taká bola aj výnimočná udalosť v jeho živote - svadba. Spoločnosť NEWTON Media vypracovala analýzu medializácie svadby Petra Sagana. Na hodnotu AVE prerátala to, koľko by musel zaplatiť za inzerciu, ak by bola zverejnená v danom počte a v daných typoch médií. V období medzi 9. až 15. novembrom 2015 spoločnosť NEWTON Media zaznamenala 138 relevantných príspevkov o svadbe. Podľa metodiky AVE bola ich mediálna hodnota 637 856 eur. Spoločnosť prerátala hodnotu mediálneho priestoru na GRP - všetkých 138 príspevkov malo 587 GRP-ov.
Najvyšší podiel na tejto sume mali príspevky publikované v celoštátnych denníkoch a ich internetových portáloch a reportáže v televíziách. Až 42 % z tejto sumy sa viaže na vrchol medializácie, ktorým bol 11. november, kedy si Katarína Smolková a Peter Sagan povedali spoločné áno.
Takto vyzerá analýza spoločnosti v infografike:
Metodika výpočtu AVE a GRP:
AVE vychádza z aktuálnej ceny inzercie a zo skutočného rozsahu príspevkov. Pre každé médium sa sledujú jednotlivé premenné, ako sú pozícia článku (strana, na ktorej je článok zverejnený), prítomnosť obrázku či grafu v príspevku, umiestnenie kľúčovej informácie v titulku príspevku, rozsah informácie venovanej spoločnosti (značke) v rámci príspevku, hodnotenie spoločnosti (značky) v príspevku a jednotková cena reklamy v danom médiu (napr. na 1 cm² článku, 1 sec. v TV, rádiu).
Gross Rating Point je jednotka, ktorá zohľadňuje čítanosť printu, návštevnosť webov a výstupy peoplemetrov. Jeden GRP zodpovedá jednému percentu populácie SR staršej ako 14 rokov, teda skupine 47 000 čitateľov, ktorí sa mohli s publikovaným príspevkom zoznámiť. Čitateľ, ktorý mohol prečítať viac než jeden príspevok, je pritom započítaný opakovane.
Zdroj: NEWTON media, pš