StoryEditor

Šéf Markízy: Najväčší úspech za minulý rok? Horná Dolná

01.02.2016, 14:35
Matthias Settele hodnotí, aký mala Markíza minulý rok. Okrem úspechoch hovorí aj, kde vidí rezervy. „Zapracovať musíme aj na televíznych novinách,“ priznáva.

Matthias Settele hodnotí, aký mala Markíza minulý rok. Okrem úspechov hovorí aj, kde vidí rezervy. „Zapracovať musíme aj na televíznych novinách,“ priznáva.

S: Čo považujete za najväčší úspech Markízy v minulom roku?

Jednoznačne – Horná Dolná – komediálny seriál, ktorý zopakoval úspech Susedov spred viac ako siedmich rokov, bol programom roka 2015. 

 

S: Áno, bolo to v januári. Odvtedy?

V januári sme odvysielali prvú a  na jeseň druhú sériu. Úspech Markízy však tkvie v kombinácii rôznych formátov a v tom, že produkujeme veľa lokálneho obsahu. Rozvinuli sme „menšie“ formáty, úspešne sme vrátili  SuperStar. Program Markízy je nastavený tak, že nezávisí iba od jedného, dvoch úspešných formátov.  Máme bohatú, rôznorodú ponuku. 

 

S: Ako mienite programovo využiť čas pred Televíznymi novinami? Takzvaný  access prime-time. Mala tam byť Kukučka, tú diváci de facto odmietli. Nasadili ste krátko predvianočné pečenie. Čo máte pripravené v tomto roku? A plánujete aj nejakú alternatívu?

Pripravili sme viacero projektov a v konečnom dôsledku to budú diváci, kto rozhodne. Je to dôležitý časový slot a chceme si byť istí, aký žáner funguje najlepšie.

 

S: Svojho času Markízu ťahali Televízne noviny. Ich sledovanosť klesá, v októbri si ich pozrelo niečo cez tristotisíc divákov (v cieľovej skupine 12 – 54, v 12+ približne 650-tisíc). Čo s tým mienite robiť?

Súvisí to s tzv. lead-in. Program, ktorý sme mali o šiestej (Kukučka, pozn. red.), nebol dostatočne silný na to, aby nám potiahol krivku sledovanosti aj smerom k Televíznym novinám, a to malo vplyv na sledovanosť Televíznych novín. Viac pracujeme aj na obsahu, na zlepšení snímania, textov a strihu. Začali sme spolupracovať so zahraničným konzultantom – renomovaným špecialistom na spravodajstvo, veľa sa rozprávame s tímom. Chceme spravodajstvo stále skvalitňovať. Vieme, že ak chceme pritiahnuť divákov naspäť k obrazovkám, musíme im ponúkať kvalitný obsah. Dennodenne pracujeme na zlepšeniach, to je prvoradé, až v ďalšom slede prichádza divácka odozva.

 

S: Kedy očakávate, že sa ukážu prvé zmeny v číslach?

To sa nedá predpovedať. Najskôr si musíme byť istí, že ponúkame kvalitný produkt. Potom môžeme očakávať aj vyššiu sledovanosť. Uvedomujeme si, kde máme rezervy, a preto teraz pracujeme na kvalitnejšom produkte. V tejto fáze sú čísla až na druhom mieste.

 

S: Vy osobne veríte, že sa čísla sledovanosti  televíznych novín  podarí vrátiť?

Trh sa mení, 40- až 50-percentné podiely Televíznych novín patria do iného obdobia. Divák má k dispozícii veľa staníc, veľa ľudí si pozerá správy na mobiloch, prostredníctvom online. To, čo fungovalo pred piatimi rokmi, už dnes neplatí. V každom prípade sú však Televízne noviny jedným  z najsilnejších programov na trhu a jednoducho na nich musíme zapracovať. Zároveň pracujeme aj na iných produktoch, súvisiacich so spravodajstvom: na mobilnej aplikácii, na ponuke online spravodajstva. Televízne noviny sú vlajkovou loďou televízie, ale zároveň musíme sledovať trendy a ponúkať správy aj prostredníctvom iných platforiem.

 

S: Hovoríme o tom, čo máte pripravené pre diváka, ako sú na tom klienti?

Máme novinky aj pre klientov. Napríklad virtuálny product placement. Je to zaujímavé, pretože s reklamným priestorom sa dá pracovať aj pri postprodukcii, nie iba pri nakrúcaní. Ponúkneme aj takzvané superbloky reklamy – exkluzívne pre dvoch-troch klientov. Inovácie pripravujeme aj v rámci  mobilných aplikácií a webu. Samozrejme, sme otvorení aj nápadom, ktoré prídu od klientov.

S: Bude to dostatočný priestor pre súčasný dopyt na trhu? Liek na vypredanosť?

Chceme sa správať zodpovedne, zvýšili sme ceny. Poznáme situáciu na trhu, hodnotu reklamy a snažíme sa čo najlepšie túto situáciu zvládnuť. Ale je to, samozrejme, väčšia výzva, keď máte obmedzený priestor, ako keď ho je dostatok.

 

S: Ako je to s mladým divákom? Čím chcete udržať jeho pozornosť?

Máme dosť formátov aj pre mladšie cieľové skupiny, spomenul by som napríklad Farmu. Mladí ľudia sú flexibilnejší, čo sa týka konzumácie médií. Vieme, že sa musíme pripravovať aj na budúcnosť. Televízia je však stále najsilnejším médiom aj pre mladého diváka. Zároveň pripravujeme rôzne „second screeny“ a iné aktivity. Takže neprešľapujeme na jednom mieste.

 

S: Ako vnímate rôzne hviezdy YouTubu, ktoré dokážu prilákať v hojnom počte práve mladého diváka?

Niektorí z nich dosiahli úžasný úspech, vidím to podľa svojej šestnásťročnej dcéry. Ale musíme počkať, kým tieto hviezdy dospejú. Niektoré sa stratia, iné sa vyberú klasickou cestou a vyrazia na koncerty, budú mať televízne šou alebo budú publikovať „klasickým“ spôsobom. Povedal by som, že televízia bola, je a bude kľúčovým masovým médiom.

 

S: Vidíte v second screen a online biznisový potenciál? Koľko vám percentuálne tvorí online na tržbách?

(Smiech)

 

S: Kladiem smiešnu otázku?

V žiadnom prípade to nie je smiešna otázka, ale toto nie je miesto na debatu o číslach. Predovšetkým nesmieme zabúdať, že pôsobíme na malom trhu, Slovensko nie je také veľké ako napríklad Poľsko. Musíme byť realisti. Online je veľmi dôležitý, ale zároveň je veľmi vzdialený od súčasného televízneho biznisu. Naším cieľom je získať čo najväčší podiel na zisku aj v rámci tejto sféry. Silná značka a silná pozícia na trhu sú v tomto prípade kľúčové a tvoria základ aj pre ďalšie aktivity.

 

Celý rozhovor si prečítate v najnovšom čísle Stratégií, ktoré je momentálne v predaji. 

Kto je Matthias Settele?

Do funkcie generálneho riaditeľa TV Markíza nastúpil 1. októbra 2013. Pred nástupom do CME zastával pozíciu generálneho manažéra v spoločnosti Turner Nordic a Baltic a pôsobil ako senior konzultant pre rakúsku verejnoprávnu televíziu ORF. Taktiež bol televíznym a produkčným konzultantom pre viaceré medzinárodné televízne skupiny vrátane RTL Group, MTG/Viasat group a Turner Broadcasting International, ako aj televízne stanice, produkčné spoločnosti a univerzity v rámci Európy. Pred začiatkom konzultantskej profesie pracoval ako Senior Vice Prezident pre obchodné záležitosti pre spoločnosť RTL v Nemecku.

Zdroj: Petronela Ševčíková

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 08:26