Na českom a slovenskom trhu vznikla nová stanica Mňam TV - v Česku sa dá naladiť cez anténu, u nás je napríklad v Skylinku. Pál Milkovics, generálny riaditeľ spoločnosti CE Media, ktorá Mňam TV vlastní, poskytol serveru MediaHub.cz rozhovor. O plánoch jeho skupiny investorov, problémoch, s ktorými sa stretávajú a aj o tom, ako sa dá i na malej televízii zarábať.
Ohlásené zmeny v programe Mňam TV, týkajúce sa hlavne novej šou Leoša Mareša, trochu pôsobia, akoby ste zistili, že varenie nefunguje a skúšate nové smery kadiaľ sa dať.
Rozumiem tomu, že sa to tak niekomu môže zdať, ale varenie jednak funguje a hlavne - rozvoj televízie lifestylovým smerom bol dlhodobý plán od samého začiatku. My sa relácií o jedle a varení rozhodne nezbavuje, pretože to k životnému štýlu patria, ale po štyroch mesiacoch vysielania sme jednoducho potrebovali našu televíziu posunúť ďalej a rozšíriť jej portfólio. To sa azda vďaka dohode so zaujímavými osobnosťami podarí.
Sľúbil vám Leoš Mareš, koľko sa svojou šou urobí percent divákov?
Myslím, že on aj ja máme nejakú predstavu, ale nechceme ju teraz šíriť. Očakávame, že to bude najsledovanejšia relácia televízie, ale percentá verejne tipovať nebudem.
Prečo ste sa vrhli zrovna na český trh? Naozaj je taký ideálny pre rozjazd novej televízie?
Ja som nikdy nerobil nič iné ako televíziu. Navyše mám k Česku vzťah. Narodila sa tu moja mama a mám tu aj príbuzných. To však, samozrejme, nie sú dôvody prečo tu investovať desiatky miliónov. Dôvodom je skutočnosť, že český trh je skvelý, pretože 62 percent ľudí sleduje voľne šírené kanály. Je to pružný trh, ktorý podľa nás môže reagovať na to, keď sa urobí dobrá televízia s obsahom, na ktorý sa budú chcieť ľudia pozerať. A keď sa budú pozerať, môžete z toho vytvoriť biznis, ktorý bude časom ziskový. Navyše v tejto krajine nepotrebujete mať kamarátov v štátnej správe alebo podplácať politikov, aby ste dostali povolenie na vysielanie. Pre investora je to ideálna situácia.
Je problém zháňať inzerciu pre novú televíziu?
Rozhodne. Existujúci reklamný systém malým televíznym staniciam príliš nepomáha. Nie je pre nich priaznivý. Musí existovať spôsob, ktorý bude viac výhodný pre inzerentov i televízne kanály ako je ten český, ale zatiaľ sa nerysuje.
Skúšate predávať inzerciu aj na priamo?
Nie. Predávame reklamný priestor iba cez Atmedia.
Vystačia vám peniaze aj na expanziu? Nezmiznete za pár mesiacov ako niektorí vaši predchodcovia?
To sa určite nestane. Neočakávame, že úspech príde za chvíľu a podľa toho sú postavené aj naše rozpočty.
Celý rozhovor si môžete prečítať na MediaHub.cz.
Zdroj: Leoš Kyša, MediaHub.cz