Martin Strižinec
StoryEditor

Slováci pozerali súboje prezidentov. Ale nie húfne

13.03.2014, 11:20
Najočakávanejšie prezidentské televízne debaty dosiahli uspokojivé čísla sledovanosti, ale od Búrlivého vína a Katky Brychtovej majú ďaleko.

Prezidentské voľby 2014 budú už v sobotu a televízie včera priniesli ich najočakávanejšie mediálne finále: debaty favoritov na prezidentský post. O ôsmej boli topkandidáti na Jednotke, po 22. hodine pokračovali na Markíze. Na jednu či druhú z diskusií bol zvedavý približne každý siedmy Slovák v cieľovke 12+.

V debatách sa stretli Robert Fico, Andrej Kiska, Milan Kňažko, Radoslav Procházka a Pavol Hrušovský.

Sledovanosť oboch relácií bola okolo 330 tisíc. Už teraz je zrejmé, že sa nezaradia medzi najsledovanejšie programy týždňa, keďže slovenskí diváci dávajú prednosť iným programom: Televízne noviny Markízy mali včera 832-tisícovú sledovanosť (12+), Hlas Česko Slovenska 540 tisíc a napríklad pondelkové Búrlivé víno 793 tisíc. Na Jednotke vie viac divákov pritiahnuť napríklad aj Katka Brychtová: posledná Pošta pre teba ich mala 467 tisíc. Podobne úspešná je tiež Kolonáda.

Diskusia kandidátov na prezidenta na Jednotke, ktorá išla medzi 20:15 a 21:30, zaujala 332 tisíc divákov v skupine 12+. Debata išla v ťažkom konkurenčnom nastavení: Dvojka vysielala Ligu majstrov, Joj Panelák a Markíza zase Hlas Česko Slovenska, ktorý bol trhovým lídrom. Napriek tomu je 332-tisícová sledovanosť a trhový podiel 15,6 % pre Jednotku nadpriemerný výsledok, jej výkony sa dlhodobo pohybujú na jednociferných hodnotách, minulý týždeň mala 9,8 %. V stredu máva kolísavé výkony podľa toho, čo vysiela. Ak ide zaujívamý duel Ligy majstrov, vie aj s ňou vyrobiť dvojciferný výsledok.

Markíza ponúkla svoje volebné štúdio moderované Zlaticou Puškárovou o 22. hodine. Malo zložitú nábehovú krivku - dedilo divákov po Hlase Česko Slovenska, ktorý cieli skôr na mladších a nemožno predpokladať, že diváka Hlasu vo veľkom zaujmú aj prezidentskí kandidáti. Navyše po Hlase Markíza zaradila reklamu a dala tak divákom priestor prepnúť. Výsledkom bola sledovanosť 325 tisíc v 12+ a podiel 24,4 %. Skoro dve tretiny divákov spadali do reklamne zaujímavej cieľovej skupiny 12-54: v tomto veku ich bolo 188 tisíc. Trhový podiel prezidentskej debaty Markízy v mladej cieľovke bol 24,2 %. Je to číslo na úrovni bežných dlhodobých výkonov Markízy, respektíve mierne pod nimi: minulý týždeň mala stanica 25,9 %. Debata teda ani na Markíze neprepadla. Zato mala efekt pri podpore značky televízie: diskusie Markízy a RTVS na druhý deň rozoberali mienkotvorné médiá vrátane Sme, Hospodárskych novín a Pravdy a rezonovali na sociálnych sieťach. Čítanosť článku na Sme bola dnes o 12:30 vyše 130 tisíc.

 

zdroj dát: PMT/TNS SK

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. apríl 2024 11:15