Spoločnosť SPI International, ktorá má napríklad na Slovensku káblové stanice FilmBox, chystá expanziu. Už dnes je v desiatke krajín a teraz pribudne najdôležitejší európsky trh: Nemecko.
Nemecko je z hľadiska objemu investícií smerujúcich do televíznej reklamy najväčším televíznym trhom Európy. SPI International tu spustí vlastný kanál či kanály. Avizuje k tomu vydať oficiálne stanovisko a povedať k tomu viac, no tému už dnes rozoberajú medzinárodné médiá. Ako prvý o tom informoval web Broadband TV News: šéf nových médií SPI International Berk Uziyel potvrdil, že chystajú televíznu expanziu do Nemecka a Rakúska.
Detaily - mená staníc, ktoré SPI International pre Nemecko chystá, či spôsob distribúcie - zatiaľ nie sú známe. Spoločnosť sa nedávno rozšírila do Švajčiarska, kde bude mať stanice FightBox HD a Fast&FunBox HD.
Pri štarte televízneho biznisu SPI International stál Slovák Ivan Hronec. Bol spoluzakladateľom SPI International Central Europe, rozbiehal filmový distribučný biznis na Slovensku, v Česku, Maďarsku a pomáhal v Poľsku. Neskôr v rámci SPI International práve on založil televíznu skupinu FilmBox. Nápad na televízie pod hlavičkou FilmBox zrealizoval najskôr v Česku a na Slovensku a neskôr stál pri expanzii staníc na ďalšie trhy. "Myslím si, že je fair povedať, že mojím prvým medzinárodným úspechom sú fungujúce FilmBoxy, ktoré som, v správnom čase, dobre predal," povedal v rozhovore pre Hospodárske noviny.
Ivan Hronec v roku 2010 postupne ukončil spoluprácu s SPI International: predal svoje podiely a dnes sa sústredí na vlastnú mediálnu spoločnosť Film Europe. Tá sa venuje kinidostribúcii nezávislej produkcie v Česku a na Slovensku, produkcii a koprodukcii, prevádzkuje káblové televízie Kino CS, Doku CS a Muzika CS a v jej portfóliu jej aj filmová stanica s medzinárodnými ambíciami Film Europe Channel. "V dlhodobom horizonte počítame s vysielaním do celého sveta," tvrdí jej prevádzkovateľ.
Dnes má SPI International televízie v 10 krajinách, kde prevádzkuje 34 kanálov. Sú v Európe, Severnej Amerike či na Blízkom východe, chystajú sa posilniť distribúciu na Balkáne, avizujú tiež Latinskú Ameriku a Rusko.
Zdroj: Ivan Krasko