StoryEditor

Slovenské médiá: Ktoré sú najsilnejšie

20.08.2014, 16:01
Najnovšie výsledky prieskumu MML-TGI. Koľko ľudí sleduje Markízu, počúva Expres alebo číta Nový Čas a ďalšie médiá.

Najsilnejšími médiami na Slovensku sú Markíza, Expres, Joj, Jednotka RTVS a Nový Čas. Vyplýva to z najnovšej vlny prieskumi MML-TGI za prvý polrok 2014 (priemer vĺn 1.+2. kvartálu 2014) od agentúry Median SK.

Spomedzi jednotlivých typov médií má najväčí zásah televízia - je sumárna sledovanosť dosahuje 89 % (parameter "pozeral včera"). Trhovým lídrom ostáva televízia Markíza, ktorú "pozeralo včera" skoro 2,5 milióna Slovákov (55,2 %). Druhá je TV Joj s takmer 1,7 miliónmi (37,1 %) a tretia Jednotka s vyše 900-tisícovým zásahom (20,7 %). Ľudia v prieskume posúvajú relatívne vysoko aj TA3, ktorú si "včera" zaplo vyše 300 tisíc (7,6 %) a patrilo jej štvrté miesto.

Z hľadiska predaja reklamy sú pre zadávateľov v prípade televízií prvoradé výsledky sledovanosti. Stratégie ich prinášajú pravidelne, pozrite si dáta za minulý týždeň.

Televízia - pozeral včera

Miesto MédiumSledovanosťSledovanosť (perc.)
1. TV Markíza 2,468 mil. 55.2 %
2. TV Joj 1,661 mil. 37.1 %
3. Jednotka 925 tisíc 20.7 %
4. TA3 339 tisíc 7.6 %
5. Doma 298 tisíc 6.7 %
6. Dvojka 195 tisíc 4.4 %
7. ČT 1 192 tisíc 4.3 %
8. Dajto 178 tisíc 4.0 %
9. TV 2 147 tisíc 3.3 %
10. Nova 144 tisíc 3.2 %

zdroj: Median SK, MML-TGI, 1.+2./2014

Naopak, výsledky MML-TGI sú kľúčové pre rozhlasový trh, práve podľa nich totiž stanice predávajú reklamu. Za dvojvlnu 1.+2./2014 si líderstvo udržalo Rádio Expres, ktoré oproti predošlej dvojvlne (4./2013 + 1./2014) ostal stabilný s 19-percentnou počúvanosťou podľa parametra "počúval včera". Dvojkou s nárastom oproti predošlej dvojvlne je Rádio Slovensko (18 %). Poradie na prvých miestach sa nezmenilo, za Rádiom Slovensko nasleduje Fun rádio, Jemné a Europa 2.

Median SK si všíma aj "reklamné domy": skupina RTVS má so všetkými svojimi okruhmi "počúvanosť včera" 26 % a Fun Media Group, ktorá pri predaji reklamy zastupuje Fun rádio aj Europu 2, 18 %.

Súhrnná počúvanosť rádií na Slovensku je 69 %.

Rádiá - počúval včera

Miesto MédiumPočúvanosťPočúvanosť (perc.)
1. Rádio Expres 865 tisíc 19.3 %
2. Rádio Slovensko 789 tisíc 17.6 %
3. Fun rádio 533 tisíc 11.9 %
4. Rádio Jemné (predtým Jemné Melódie) 360 tisíc 8.1 %
5. Rádio Europa 2 320 tisíc 7.2 %
6. Rádio Regina 294 tisíc 6.6 %
7. Rádio_FM 125 tisíc 2.8 %
8. Rádio Lumen 110 tisíc 2.5 %
9. Rádio Anténa (predtým Anténa hitrádio) 75 tisíc 1.7 %
10. Rádio Patria (národnostné a etnické vysielanie SRo) 54 tisíc 1.2 %

zdroj: Median SK, MML-TGI, 1.+2./2014

Denníky si na Slovensku prečíta 33 % populácie (parameter "čítal posledné vydanie"). Najobľúbenejší je Nový Čas so 17-percentnou čítanosťou. Oproti predošlej dvojvlne zaznamenal mierny jednobodový pokles.

Denníky - čítal posledné vydanie

Miesto MédiumČítanosť Čítanosť (perc.)
1. Nový Čas 758 tisíc 16.9 %
2. Sme 326 tisíc 7.3 %
3. Pravda 305 tisíc 6.8 %
4. Plus jeden deň 285 tisíc 6.4 %
5. Šport 186 tisíc 4.2 %
6. Korzár 163 tisíc 3.7 %
7. Hospodárske noviny 154 tisíc 3.4 %
8. Új Szó 99 tisíc 2.2 %
9. Avízo (3x do týždňa) 37 tisíc 0.8 %
10. Prešovský večerník 11 tisíc 0.2 %

zdroj: Median SK, MML-TGI, 1.+2./2014

Supplementy - čítal posledné vydanie

Miesto MédiumPoznámkaČítanosť Čítanosť (perc.)
1. Nový Čas Víkend TV príloha denníka Nový Čas 482 tisíc 10.8 %
2. TV Oko príloha denníka Sme Korzár a týždenníkov My 389 tisíc 8.7 %
3. Plus jeden deň magazín TV príloha Plus jeden deň 234 tisíc 5.2 %
4. Pravda magazín príloha Pravda 210 tisíc 4.7 %
5. Sme Ženy príloha denníka Sme 181 tisíc 4.0 %
6. Pohoda príloha denníka Korzár 110 tisíc 2.5 %
7.  +7 nap TV príloha denníka Új Szó 46 tisíc 1.0 %

zdroj: Median SK, MML-TGI, 1.+2./2014

Týždenníky u nás číta 43 % ľudí - čislo sa oproti predošlej dvojvlne nezmenilo. Prvý je Plus 7 dní (10 % - čítal posledné vydanie), no aj jemu v porovnaní s predošlým obdobím klesla čítanosť tesne pod 10 percent.

Týždenníky - čítal posledné vydanie

Miesto MédiumČítanosť Čítanosť (perc.)
1. Plus 7 dní 434 tisíc 9.7 %
2. Život 327 tisíc 7.3 %
3. Báječná žena 275 tisíc 6.1 %
4. Nový čas pre ženy 271 tisíc 6.1 %
5. Eurotelevízia 219 tisíc 4.9 %
6. Slovenka 170 tisíc 3.8 %
7. Katolícke noviny 147 tisíc 3.3 %
8. Šarm 93 tisíc 2.1 %
9. Regionálne noviny Martinsko 85 tisíc 1.9 %
10. Nový čas Nedeľa 72 tisíc 1.6 %

zdroj: Median SK, MML-TGI, 1.+2./2014

Dvojtýždenníky dosahujú súhrnnú čítanosť 18 %, oproti predošlej dvojvlne nedošlo k zmene. Nemení sa ani poradie na čele, kde je naďalej TV max od vydavateľa Bauer Media. Oproti predošlej vlne si dokonca mierne polepšil a zväčšil náskok pred dvojkou, bezplatne distribuovaným Echom.

Dvojtýždenníky - čítal posledné vydanie

Miesto MédiumČítanosť Čítanosť (perc.)
1. TV max 220 tisíc 4.9 %
2. Echo 190 tisíc 4.3 %
3. Tele plus 103 tisíc 2.3 %
4. Bratislavské noviny 96 tisíc 2.2 %
5. Bratislavský kuriér 52 tisíc 1.2 %
6. Regionálne noviny - Zlatomoravsko 41 tisíc 0.9 %
7. Profit 38 tisíc 0.8 %
8. Žena a život 36 tisíc 0.8 %
9. Story 33 tisíc 0.7 %
10. Relax 27 tisíc 0.6 %

zdroj: Median SK, MML-TGI, 1.+2./2014

Mesačníky číta 46 % populácie, v porovnaní s predošlou dvojvlnou prieskumu MML-TGI zaznamenali pokles o tri percentné body. Zdravie ostáva prvé (8 % - čítal posledné vydanie), no doťahuje sa naň Záhradkár s 8 % a medzivlnovým nárastom. Oba tituly patria Spoločnosti 7 Plus.

Mesačníky - čítal posledné vydanie

Miesto MédiumČítanosť Čítanosť (perc.)
1. Zdravie 367 tisíc 8.2 %
2. Záhradkár 347 tisíc 7.8 %
3. Eva 292 tisíc 6.5 %
4. EMMA 272 tisíc 6.1 %
5. Kam do mesta 159 tisíc 3.6 %
6. Maxikrížovky 151 tisíc 3.4 %
7. Nový čas Krížovky 148 tisíc 3.3 %
8. Nový cas Bývanie 138 tisíc 3.1 %
9. Auto motor a šport 119 tisíc 2.7 %
10. Minikrížovky 117 tisíc 2.6 %

zdroj: Median SK, MML-TGI, 1.+2./2014

 

Parametre prieskumu MML-TGI

Termín opytovania: 06.01.2014 - 22.06.2014

Výberový súbor: populácia SR vo veku 14 - 79 rokov

Veľkosť výberovej vzorky: 4 251 respondentov

Metóda prieskumu: časť Media osobné rozhovory (metóda „face-to-face“) /cca 80 % vzorky/ a samostatné vyplnenie webdotazníka respondentom (metóda „self-complete CAWI“, respondenti zaradení do prieskumu na základe regrutácie osobným rozhovorom, telefonicky príp. naregrútovaním z iných prieskumov) /cca 20 % vzorky/ Metóda prieskumu: časť Market a Lifestyle samostatné vyplnenie respondentom (metóda „self-complete“ /papierový dotazník alebo webdotazník/)

Výber respondentov: kombinácia kvótneho výberu a náhodnej prechádzky

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 10:38