Sme prežilo najväčší otras vo svojej histórii
StoryEditor

Sme prežilo najväčší otras vo svojej histórii

27.03.2015, 13:23
Od septembra do novembra minulého roka prežíval mimoriadne ťažké obdobie. Pred očami sa mu rúcalo to, čo budoval dvadsaťdva rokov. Odchod vedenia a polovice redakcie ustál, bravúrne zvládol aj komunikáciu a následné prerozdelenie akcií s Pentou. Alexej Fulmek hovorí, že všetko sa skončilo remízou.

Čítali ste už Projekt N?

Hej, hej. Na začiatku som si ho kupoval pravidelne. Dokonca máme vo vydavateľstve objednané nejaké dva výtlačky, ale potom som to prestal čítať. Myslím si, že to nie sú úplne správne idey, o ktorých sme kedysi spolu hovorili. Mne sa o tých chlapcoch ťažko rozpráva. Spolu sme robili nejaký typ projektu. Zo Sme si niečo odniesli a robia to inak, akoby som to robil ja. Čiže, neviem sa úplne stotožniť s tým produktom.

Prečo bolo situácia v redakcii taká radikálna?

Vznikol názor, že Penta siaha na niečo posvätné, ako je Sme. Všetci sme žili príbeh Sme, glorifikovali sme tú značku, dokonca sme ju považovali za niečo živé. V redakcii bola všadeprítomná atmosféra toho, že my Pentu odmietneme. Preto, lebo je tragédia, že skupina, ktorá nemá vyšetrenú dávnejšiu korupčnú aféru, je zrazu spolumajiteľom Sme. A to boli štyri cesty, ktoré bolo veľmi náročné zladiť. Skončilo sa to podľa mňa remízou. Ak to môžem takto jednoducho pomenovať. Penta tu je a Prvá slovenská investičná spoločnosť má väčšinový päťdesiatpäťpercentný podiel. No a tých štyridsaťpäť-šesť ľudí zo Sme odišlo.

Urobili by ste s odstupom času niečo inak?

Nie. Urobili sme maximum, čo sa dalo. Jediné, čo by sa dalo urobiť inak, je to, čo urobilo nemecké RBVG v Mladej fronte. Jedného dňa prišiel do Mladej fronty pán Werle a oznámil: Toto je váš nový majiteľ. To znamená úplne odblokovať redakciu od informácií. To by som však neurobil. Šírili by sa fámy a museli by sme ich potláčať. To by bola jediná vec, ktorá by zmenila verziu tohto príbehu. Také veci nemá však vydavateľstvo v genetickom kóde, informácie sme si vždy vymieňali otvorene.

Redakcia je dnes personálne stabilizovaná?

Poviem to inak. Snažím sa zmeniť modus operandi redakcie. Chcem, aby bola financovaná priamo z tržieb predaja novín, či už digitálneho alebo printového. Zrušili sme preto napríklad veľa pre nás nevýhodných predplatných. Ten hlavný cieľ je nebyť závislý od inzercie, pretože tá stále vypadáva v rozsahu dvadsať percent ročne, aspoň teda u nás. Čo sa týka digitálu, nedokážeme ním nahradiť vypadávajúce tržby z printovej inzercie. Predpokladám, že to bude tento rok pokračovať. Práve preto sme sa rozhodli zamestnať menší počet ľudí.

Vlastne hovoríte, že predajom novín chcete pokryť personálne náklady na redakciu, výrobu, vrátane tlače. Nákladové strediská pokryjú výnosy z inzercie, pričom časť by z toho mala tvoriť zisk.

Presne tak. Toto je jediná možnosť.

 

Celý rozhovor si prečítajte v Stratégiách, ktoré sú práve v predaji.

 

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: Petra Ševčíková

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 02:11