Sídlo RTL Group
StoryEditor

Špeciálnú 40-percentnú daň na reklamu zavedú v Maďarsku

11.06.2014, 15:00
RTL Group tvrdí, že pre túto daň upadne do straty. Proti návrhu sa zdvihla mohutná vlna protestov zo strany médií.

Poslanci maďarského parlamentu schválili dnes v zrýchlenom konaní vládny návrh zákona na zavedenie zdanenia príjmov médií z reklamy, informovala agentúra MTI.

V zmysle právnej normy mediálne podniky, vydavateľstvá, prevádzkovatelia reklamných nosičov na otvorených priestranstvách a tí, ktorí zverejňujú reklamy na internete, budú musieť platiť daň z príjmov z reklamy, ale aj nákladov na vlastnú reklamu.

Podľa prijatého zákona bude kľúč zdanenia závislý od výšky príjmov z reklamy. Pri príjme do 500 miliónov forintov (1,65 miliónov eur) bude nulová sadzba, pri príjme nad 20 miliárd forintov (66 miliónov eur) však už bude 40-percentná.

Nový druh dane sa najviac dotkne komerčných televízií RTL Klub a TV2. Maďarská pobočka RTL Group, v ktorej je majoritným vlastníkom skupina Bertelsmann, podľa Reuters uviedla, že nová daň ju uvrhne do straty.

Proti návrhu sa v uplynulých dňoch zdvihla mohutná vlna protestov zo strany printových i elektronických médií. Maďarská reklamná asociácia tlačila na zákonodarcov, aby návrh neschválili. Dve najväčšie noviny vyšli v piatok s vybielenou titulnou stranou a televízne stanice na chvíľu prerušili svoje vysielanie.

Za návrh, ktorý predložil poslanec Fideszu László L. Simon 3. júna, hlasovalo 144 poslancov, proti bolo 30 zákonodarcov.

Zdroj: TASR, ik

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
02. máj 2024 11:53