Aké seriály fungujú na zahraničných trhoch? Jeden dobrý sme našli vo Veľkej Británii.
Britská ITV v roku priniesla nový úspešný seriál. Dramatický Broadchurch o smrti malého chlapca a komunite, nad ktorou visí otáznik, ako zomrel, sa pri premiére stala najsledovanejším programom na tejto stanici. Nasledoval medzinárodný úspech: vlastnú verziu práve natáčajú vo Francúzsku a skúšali aj v USA. Americká verzia nazvaná Gracepoint sa však nestretla so záujmom divákov a skončila po jednej sérii. The Huffington Post povedal, že remake stanice Fox bol „úplne zbytočný a otrocky neoriginálny“.
Zato pôvodný, originálny Broadchurch uspel: distribútor sa pochválil predajom na sto trhov, v samotnej Veľkej Británii si ITV objednala aj druhú sériu. Tá klesla: kým prvá séria mala 9 miliónov divákov, druhá odštartovala pri šiestich a podľa The Guardian nemala ani také dobré kritiky.
Každopádne ide o zaujímavý britský počin, ktorý si na Slovensku zatiaľ nikto nevšimol. Seriál predáva distribútor s neveľmi intenzívnymi obchodnými vzťahmi s našimi stanicami Shine International.
Broadchurch
Krajina pôvodu: Veľká Británia
Domáca stanica: ITV
Premiéra: pondelok 4. marca 2013
Počet sérií: 2
Žáner: dráma
Obsah: Len 11-ročný chlapec zomrie za tragických a záhadných okolností. Čo sa stane v malej komunite po tom, ako sa náhle stane objektom policajného vyšetrovanie?
Hrajú: David Tennant, Olivia Colman
Medzinárodný distribútor: Shine International
Viac o seriáloch nájdete v Stratégiách 3/2015, ktoré sú práve v predaji. Prinášajú aj rozhovor s tvorkyňou úspešných slovenských seriálov Danicou Halákovou.
Zdroj: Ivan Krasko