František Borovský a Zuzana Ťapáková
StoryEditor

Ťapáková a Borovský exkluzívne: Ako to bolo s nelojálnymi ľuďmi a špiónmi

30.06.2014, 08:00
Zuzana Ťapáková a František Borovský poskytli exkluzívny dvojrozhovor. O rivalite Markízy a Joj či ich vlastnej - a nielen o tom.

Stratégie posadili za jeden stôl niekdajších rivalov - bývalú šéfku Markízy Zuzanu Ťapákovú a Františka Borovského, ktorý riadil Joj.

V exkluzívnom dvojrozhovore sme sa ich spýtali aj na "špiónovanie" konkurencie.

 

Ivan Krasko, Stratégie: Spýtam sa priamo, veď teraz už môžete hovoriť: mali ste k dispozícii piloty konkurenčných projektov?

Zuzana Ťapáková: Nie.

František Borovský: Ja som mal Chlapi neplačú a ešte nejaký jeden tam bol, ale už neviem, čo.

S: Prečo sa o vás, pán Borovský, hovorilo, že vždy viete, čo robí konkurencia?

Z.Ť.: Lebo tam mal špiónov.

F.B.: To si iba niektorí myslia, že som mal špiónov :-) Len som sa pýtal a skladal súvislosti dohromady. To je celé.

S: Bola to výhoda, ktorú Markíza nemala?

F.B.: Nemyslím si. V každej firme sú lojálni a nelojálni ľudia. Sú ľudia, ktorí s vami nesúhlasia a púšťajú veci von. Jedného takého, čo podsúval informácie do Markízy, som našiel aj minulý rok v Joj. Facebook je v tom nepríjemná vec. Zhodou okolností som bol v istej chvíli na Facebooku a odrazu som videl, že dotyčný pán je na nejakom mieste s niekým ďalším. Samozrejme, do dvoch minút to zmizlo, ale začal som si veci viac všímať a zistil som, že v Joj máme menší únik informácií.

Z.Ť.: Ja som bola súčasťou takej zložitej riadiacej štruktúry a mala som denne toľko videokonferencií, že som skrátka na špionáž nemala čas :-) Išli sme ako vlak a ten sa nepozeral ani doľava ani doprava.

S: Ľutujete, že ste nemali osobných špehov?

Z.Ť.: Nepomôžu vám. Keď viete, že váš projekt je dobrý, je to úplne jedno. Horšie je to pri projektoch, kde sa necítite až takí istí. Spomínam si na obdobie reality šou, ktoré sme vtedy vystreľovali veľmi pokusne – od Naši ma zabijú až po letný formát Pláž 33.

S: Tam scénu, tuším, stavala nejaká rumunská firma.

Z.Ť.: Vypomáhali, ale scénu navrhoval slovenský architekt. Podieľali sa iba na hrubej stavbe.

S: Porušila Markíza nasadením letnej reality šou istú neformálnu dohodu?

F.B.: V princípe ani nemôžete uzatvárať nejaké dohody, lebo porušujete zákon. Všeobecne sa bralo ako úzus, že príde leto a televízie ho vypúšťajú, i keď s odstupom času sa ukazuje, že to ako relevantný hráč na trhu nemôžete robiť, lebo vaše podiely zožerie konkurencia a menšie stanice si zlepšia pozíciu. Ak sa pozriete na Nemcov, Britov, midseason už vypúšťajú a televízie idú možno nie s takými výpravnými projektmi, ale s vecami, ktoré majú udržať publikum pri danej stanici, aby divák nemal pocit, že 26. júna mu odrazu niekto zoberie polovicu jeho produktov a už sa na svoju televíziu nemôže pozerať, pretože vysiela samé reprízy. To je trend, ktorý časom príde aj sem.

Z.Ť.: O tom by som polemizovala. Vzhľadom na to, že v tzv. off-sezónach je aj značný pokles tržieb, takže v nákladovosti sa dostávate do mínusu.

 

V rozsiahlom rozhovore povedali bývalí šéfovia Markízy a Joj aj o tom, ako to bolo s ich odchodom, aké rozhodnutia ľutujú a na čo sú hrdí, ako veľmi mali slobodu respektíve neslobodu v riadení televízií, ako hodnotia spravodajstvo alebo čo na druhom obdivujú a nemajú radi. Celý rozhovor nájdete v Stratégiách 6/2014, ktoré sú práve v predaji.

Zdroj: Ivan Krasko

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
26. apríl 2024 12:32