Globálna štúdia Connected Life agentúry TNS, do ktorej sa zapojilo viac ako 55 000 užívateľov internetu z 50 krajín, poukazuje na to, že takmer polovica všetkých ľudí (48%), ktorí sledujú televíziu večer, sa zároveň venuje aj ďalším digitálnym aktivitám, napríklad sa pripája na sociálne siete, kontroluje si emaily alebo nakupuje cez internet.
Z výsledkov prieskumu tiež vyplynulo, že priemerne vlastníme 4 digitálne zariadenia. Austrálčania, Nemci a Briti vlastnia približne 5 takýchto zariadení – a práve vlastníctvo digitálnych zariadení spolu so záujmom o televízny obsah sledovaný v pohybe podporuje využívanie viacerých obrazoviek naraz (multiscreening alebo screen-stacking).
Záujem o sledovanie živého internetového vysielania sa zvýšil počas majstrovstiev sveta vo futbale. Toto medzinárodné športové podujatie sledovali diváci cez rôzne zariadenia, ako doma tak aj vonku, a popritom sa zapájali do konverzácií na sociálnych sieťach.
Túžba sledovať obľúbené televízne programy v ktorúkoľvek hodinu nás núti využívať internetovú televíziu. Štvrtina (25%) ľudí na celom svete denne sleduje televíziu na počítači, notebooku, tablete alebo mobile. Toto číslo vzrástlo na tretinu v Číne, Singapure (obe krajiny po 33%) a tiež v Hong Kongu (32%), kde sa tešia veľkej obľube hlavne phablety.
Dôležitú úlohu v našich životoch stále zohrávajú tradičné televízne zariadenia, a to aj napriek tomu, že konzumácia internetu narastá. Tri štvrtiny (75%) respondentov zapínajú klasický televízor každý deň. Večere pred televízorom sú tiež v kurze, traja zo štyroch divákov (76%) večerajú počas sledovania televízneho programu, resp. počas večere sledujú tv.
Aj napriek tomu, že naša priazeň k tradičnej televízii stále pretrváva, musia sa zadávatelia prispôsobiť meniacemu sa spôsobu sledovania televízie. Online zariadenia ponúkajú viac spôsobov, ako sa napojiť na televízny obsah. A to znamená, že ak chcú značky zaujať spotrebiteľov, musia si osvojiť integrovanejší online prístup.
Na druhej strane je na svete stále veľa ľudí, ktorí sú prepojení so svojou klasickou televíziou, hlavne keď ju pozerajú so svojou rodinou alebo priateľmi. Náš záujem o televíziu podporuje aj nárast digitálnych set-top boxov, videopožičovní jednotlivých TV poskytovateľov a sledovanie televíznych programov z archívu.
Trh | % ľudí, ktorí sledujú televíziu na internete každý deň - cez počítač, mobil alebo tablet |
Globálne | 25 |
Európa | 25 |
Austrália | 18 |
Čína | 33 |
Francúzsko | 16 |
Holandsko | 12 |
Hong Kong | 32 |
India | 20 |
Nemecko | 10 |
Nový Zéland | 17 |
Rusko | 44 |
Singapur | 33 |
Spojené Arabské Emiráty | 15 |
Španielsko | 28 |
Taliansko | 33 |
USA | 24 |
Veľká Británia | 17 |
Trh | % ľudí, ktorí sledujú televíziu každý deň |
Globálne | 75 |
Európa | 77 |
Austrália | 79 |
Čína | 66 |
Francúzsko | 71 |
Holandsko | 76 |
Hong Kong | 75 |
India | 78 |
Nemecko | 78 |
Nový Zéland | 69 |
Rusko | 73 |
Singapur | 70 |
Spojené Arabské Emiráty | 86 |
Španielsko | 84 |
Taliansko | 82 |
USA | 75 |
Veľká Británia | 80 |
Zdroj: TNS