Momentálne je s najväčšou pravdepodobnosťou celá vec ešte v riešení. Stratégie oslovili v súvislosti s otázkou vstupu televízie NOVA na slovenský trh hovorkyňu televízie NOVA Annu Suchú, tá odmietla situáciu komentovať. Podľa informácií Stratégií má byťTV NOVA popri stanici DOMA a DAJTO ďalšou stanicou TV Markíza. Stratégie oslovili aj hovorkyňu televízie Markíza Tatianu Tóthovú, tá nás však odkázala na televíziu NOVA.
Prečo k nám vstupuje TV NOVA? Stratégie ponúkajú niekoľko dôvodov:
1. Legalizácia vysielania TV NOVA u nás. Slovenskí diváci si môžu program televízie NOVA pozrieť síce aj u nás, avšak ide o nelegálne šírenie obsahu. Súčasné televízie sa sťažujú, že nelegálne vysielanie českých staníc im zasahuje do ich biznis modelov, pretože berie ratingy a tým ovplyvňuje trh reklamy. Ak sa televízia NOVA stane oficiálne televíznou stanicou televízie Markízy, jej vysielanie a šírenie u nás sa zlegalizuje.
2. Posilnenie obchodnej stratégie. Nie je žiadnym tajomstvom, že reklama v televízii je vypredaná. Obchodní riaditelia oboch komerčných televízií pre Stratégie potvrdili, že v ďalšom roku je nevyhnutný rast televíznej reklamy. Kým šéf obchodu TV Markíza je vo vyjadreniach opatrnejší a hovorí o dvojcifernom raste CPP, šéf obchodu TV JOJ Martin Heržo hovorí o nutnom náraste nad úrovňou 12%. Situácia vo vypredanosti sa dnes už nedá zachrániť ani výbornou sledovanosťou, keďže už teraz je jasné, že televízii Markíze ratingy zachraňuje Horná dolná, Kredenc a Farma. Búrlivé víno či Kukučka divákov nezaujali. Ak by sa televízia NOVA stala oficiálne ďalšou stanicou televízie Markíza, spoločnosti by to prinieslo ďalšie obchodné príležitosti. Do úvahy pripadá aj predaj reklamy naprieč dvoma krajinami - Slovenskom a Českou republikou.
3. Rebranding menšej stanice. Ďalším možným modelom spolupráce je rebranding už existujúcej stanice, ktorá však momentálne nedosahuje pre televíziu dostatočné výkony. Teda rebranding DAJTO alebo DOMA. Rebrandovaná televízia by získala nielen zvučné meno, TV NOVA by sa na našom trhu mohla legitímne vysielať a zároveň by si Markíza posilnila svoju obchodnú stratégiu.
Čo sa týka televíznych staníc, Markíza podľa portálu medialne.sk získala koncom septembra licenciu pre svoju novú programovú službu Markíza Passion. A pripomeňme, že na konci roka 2013, po príchode nového šéfa M. Setteleho, vypla komediálny kanál Fooor. Ten fungoval necelý rok.
O vývoji TV NOVA u nás budeme informovať.
Zdroj: Petra Ševčíková