Peoplemetre ukazujú, že ženy pozerajú TV viac ako muži, aj to, že najsledovanejším programom boli správy.
Za desať rokov strávil jeden obyvateľ sledovaním TV takmer 529 dní, denne sleduje vysielanie v priemere 3,5 hodiny. Za tento čas sa dá vidieť alebo odohrať 8464 futbalových zápasov, či vyrobiť v slovenských fabrikách asi milión a pol áut.
Stále platí, že na Slovensku sa najviac sleduje TV počas Vianoc. Z top 20 dní s najväčšou sledovanosťou od roku 2004 bolo až 19 v období od 24.12. do 1.1. Úplne najsledovanejším dňom bol 25. december 2012. Toto sú dve zo zistení, ktoré prinieslo desaťročné meranie sledovanosti televízií.
„Televízne vysielanie tvorí významnú súčasť života domácností, preto je dobré vedieť čo najviac o tom, ako ho ľudia vnímajú. Na základe našich meraní môžu televízie, ale aj zadávatelia reklamy, lepšie reagovať na to, čo ľudí zaujíma. Vedia si tak vyhodnotiť, čoho by malo byť v televízii menej a čoho viac,“ hovorí Ivan Šimek, Managing Director agentúry TNS Slovakia, ktorá meranie realizuje.
V roku 2004 začínali merania na minimálne 800 domácnostiach, v roku 2010 sa tento počet zvýšil na aspoň 1200. Počas desiatich rokov bolo inštalovaných spolu 3480 domácností s 12 678 jednotlivcami.
Výber ďalších zaujímavých faktov nájdete v infografike.
Zdroj: red