Výmena na poste generálneho riaditeľa televízie Markíza bola pre brandžu kľúčová téma. Stratégie sa pozreli na to, ako tému uchopili slovenské médiá.
Podľa databázy Newton Media sa minulý týždeň slovo "Ťapáková" objavilo v 33 správach relevantných slovenských médií. Skoro polovicu z toho zabezpečili bulvárne médiá Nový Čas, Plus jeden deň a ich weby, ktoré o téme informovali 16-krát.
Kľúčovou témou pre bulvár bola pochopiteľne samotná informácia, že Ťapáková končí. Venovali sa jej na titulných stranách, miestami aj s emočných podtextom a komentatívnymi prvkami. Nový Čas na titulke štvrtkového vydania hovoril o "rýchlej mediálne smrti".
Okrem toho, že Zuzana Ťapáková končí ako šéfka Markízy a nahrádza ju Matthias Settele, riešili bulvárne média aj Modré z neba. Reláciu totiž moderuje a tvorí Ťapákovej partner Vilo Rozboril. Otvoril to čas.sk ešte predtým, než bola Ťapáková odvolaná. V pondelok priniesol správu Vilo Rozboril v otvorenej spovedi: Odchod z Markízy?!, vychádzajúcu z rozhovoru v Novom Čase Nedeľa. Túto tematickú líniu ťahali viaceré médiá:
- Korzár, 28. septembra, strana 5: Rozboril zrušil výrobu Modrého z neba
- Nový Čas, 27. septembra, titulná strana: Odíde aj on?! (Čo bude s Modrým z neba po odchode Ťapákovej?)
- Nový Čas, 27. septembra, strana 26: Odíde z Markízy aj Rozboril?!
- Plus jeden deň, 27. september, strana 14: Veľké čistky v Markíze!?
- Topky.sk, 27. september: Rozhodený Rozboril: Ťapákovej koniec, zrušené Modré z neba!
Rozboril dohady o konci relácie dementoval: "Modré z neba je viazané na mňa, a keďže na reláciu mám s Markízou podpísané zmluvy, nič sa na veci nemení," povedal pre Plus jeden deň.
Médiá okrem toho pracovali s negatívnymi zmienkami, vytvárali dojem neistoty v televízii. Odchod Ťapákovej spájali s prípadnými ďalšími personálnymi zmenami, ktoré môžu v televízii nastať. Vyberáme citáty na túto tému:
- Plus jeden deň: "Po tom, čo Zuzana Ťapáková (49) odišla zo šéfovskej stoličky, nastal v televízii v Záhorskej Bystrici poriadny rozruch. Podľa informácií denníka Plus JEDEN DEŇ Rakúšan Matthias Settele postavil do pozoru takmer každého."
- Plus jeden deň: "Po tom, čo Matthias Settele nahradil v kresle generálneho riaditeľa Zuzanu Ťapákovú, nastalo v Záhorskej Bystrici poriadne dusno. Nový šéf už zamestnancom naznačil, že bude robiť radikálne škrty."
- Topky.sk: "Všetci sú v neistote! V Markíze vládne v týchto chvíľach veľké napätie."... "Všetci sa teraz obávajú veľkých čistiek, keďže vlastnícka spoločnosť CME sa už dlhšiu dobu snaží okresávať náklady."
- Pravda: "Nejasné zatiaľ zostáva, či výmeny v televízii skončia pri Ťapákovej mene, alebo budú rozsiahlejšie. Spomínal sa aj odchod riaditeľa centra reklamy Mateja Ribanského."
Výmena na najvyššom poste Markízy bola témou aj pre mienkotvorné médiá. Venovali sa jej všetky relevantné denníky: Hospodárske noviny, Pravda aj štvrtkové Sme - dokonca na titulke. Sme sa zmienilo o jej posledných úspešných projektoch Búrlivé víno a Chlapi neplačú, Hospodárske noviny spojili tému so zlými hospodárskymi výsledkami CME na Slovensku.
Prečítajte si o výmene vo vedení Markízy na webe Stratégií:
- Ťapáková končí. Markíze bude šéfovať Rakúšan Settele
- Aké budú prvé kroky nového šéfa skupiny Markíza?
- Blog 5 vecí, ktoré Zuzana Ťapáková robila dobre
Zdroj: ik